توفان شن در یزد 10 تن را زخمی کرد

دکتر احمد دهقان، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد مصدوم، پیامد تصادف Crash زنجیره‌ای، واژگونی خودرو و تخریب دیوار بود.

وی اظهار کرد: اورژانس ۱۱۵ با اعزام چند دستگاه آمبولانس به محل های حادثه Incident به ارائه خدمات پیش بیمارستانی پرداخت و مصدومان از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

دهقان اضافه کرد: تیم های درمانی اورژانس استان در نواحی مختلف شهر در صورت نیاز آماده خدمات درمانی به شهروندان هستند.

رییس اورژانس یزد توصیه کرد: مردم به خصوص سالمندان و اطفال در زمان وقوع توفان از توقف در فضای باز و تردد در کنار ساختمان‌های نیمه ساز، فرسوده و درختان کهنسال خودداری کنند.

در هر چهار کیلومتر از جاده های اصلی استان یزد یک پایگاه اورژانس مستقر است، تعداد پایگاههای اورژانس جاده ای ، شهری و پیش بیمارستانی استان 42 مورد است که از این تعداد 11 پایگاه شهری و بقیه جاده ای است.

پایگاههای موجود با 62 دستگاه خودرو آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد، 10 موتور آمبولانس و 256 نیروی تکنسین به مردم خدمات ارائه می کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی Meteorology یزد، سرعت وزش توفان گرد و خاک، عصر دوشنبه در شهر بافق را 102 و شهر یزد 72 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

توفان گرد و خاک و بادهای فصلی، همه ساله در اواخر و اوایل هر سال، دشت یزد - اردکان را در بر می گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟