چند روز پیش هم یک عده 36 نفری آمریکایی که از خاور دور و کره برای گذراندن عید ولادت مسیح و شرکت در جشن‌ها عازم آمریکا شده بودند براثر حادثه Incident سقوط هواپیما درگذشتند. واقعه اسف‌انگیز سقوط Fall هواپیما و تلف شدن 23 نفر هم‌میهن عزیز ما که بین آنها وجودهای مفید و اشخاص شایسته و لایق و خدمتگزاری بوده‌اند باید درس عبرت شود، برای جلوگیری از حوادث مختلف.
متوجه باشند که ممکن است برخلاف انتظار دو روز و دو شب تهران در مه فرورود و در واقع یا باید از این وسیله نقلیه جدید تقلید نکنند و بساط برچینند و یا اگر تقلید می‌کنند ناقص نباشد. اگر اعتبار برای تدارک وسایل نیست از دولت اعتبار کافی بگیرند، وسایل کار را مجهز نمایند تا این طور غافلگیر نشوند و آفت بزرگ سقوط هواپیما که در همه جای عالم از آن جدا اجتناب می‌کنند در این جا باین سادگی تلقی نشود که در دو سطر گفته شود وجود مه غلیظی باعث سقوط هواپیما و درگذشت 23 نفر گردید!»

هواپیما بیمه نبود
هواپیمای دوموتوره داکوتا بیمه نبوده است. امروز خبرنگار اداره در این باره تحقیق نمود معلوم شد هواپیماهای شرکت هواپیمایی بیمه نشده، وقتی علت پرسیده شد یکی از مامورین شرکت در جواب گفته است چون مخارج بیمه گران است و ما هم تاکنون تصادفی نداشته‌ایم به این جهت در مقام بیمه کردن هواپیما برنیامده‌ایم.

نتیجه بازرسی سانحه
صبح امروز چند تن از اعضای کمیسیون رسیدگی به سانحه به محل سقوط هواپیما رفتند و بعضی از قطعات متلاشی شده را که مورد احتیاج بود به فرودگاه آوردند این قطعات شامل دو دستگاه ارتفاع سنج برای تعیین ارتفاع هواپیما، دستگاهی که سویچ موتور هواپیما روی آن قرار دارد و دستگاه کنترل سایر قسمت‌های موتور هواپیما بود.
یکی از اعضای کمیسیون پس از پایان جلسه به خبرنگار ما گفت: طبق رسیدگی‌های امروزه کمیسیون به این نتیجه رسیده است که هواپیما از لحاظ فنی هیچگونه عیب نداشته است و کلیه دستگاه‌ها به طور عادی و طبیعی کار می‌کرده‌اند. عقربک‌های دو دستگاه ارتفاع‌سنج هنگامی که از کار افتاده، روی اعدادی می‌باشد که کاملا با مدارک موجود در قسمت مراقبت تطبیق می‌کند.
دیروز اطلاع دادیم که در حضور نماینده دادستان و نماینده اداره ژاندارمری مهر و موم اطاقی که پتوها و کیف‌های محتوی اسکناس‌ها و اشیاء و اثاثیه مقتولین در آن گذاشته شده بود بازگردید و شمارش اسکناس‌ها شروع شد. هفت بسته اثاثیه متعلق به مقتولین که بکلی پراکنده و درهم شده است نیز جمع‌آوری گردیده در این بسته‌ها همه‌گونه اشیاء از کت و شلوار و کفش تا النگو و گوشواره و کلیه بسته‌های پستی
دیده می‌شود. نامه‌ها و گزارشات شرکت ملی نفت که توسط پیک مخصوص نخست‌وزیر حمل می‌شده نیز جزو بسته‌ها است.

قرق محل سانحه
محل سانحه سقوط هواپیما به دستور دادستان تهران هنوز قرق است چون ممکن است باز هم اسکناس با اثاثیه و اشیای متعلق به مقتولین و همچنین قطعات خردشده هواپیما که مورد احتیاج کمیسیون رسیدگی به سانحه است در آنجا وجود داشته باشد.
در این بخش به اخبار و خاطرات جالب حدود 50 سال‌پیش پرداخته می‌شود. اخباری که از نظر نگارش تیتر و محتوا بسیار متفاوت‌تر از اخباری است که این‌روزها در روزنامه‌ها چاپ می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نقشه شوم شوهر برای زن خائن / با فرشید وارد باغ شدم ولی امیر در آنجا منتظرم بود!

بیژن مرا با لباس های ناجوربه مجالس لهو و لعب می برد! / من برده شده بودم!

علت اعدام جوان همدانی / اساتید حقوق جزا به اجرای حکم بهمن ورمزیار نه گفتند!

پسرم می خواست دین اش را عوض کند او را کشتم!

اعتراف به قتل مرد دلار فروش تهرانی داخل پاساژ

دردسر دزدیده شدن موبایل برای یک زن و شوهر آبرودار تهرانی

بررسی برخورد نامناسب گشت ارشاد با دختر جوان در یک پارک تهران در مجلس + فیلم

عکس / کاش با پسرخاله ام ازدواج نمی کردم / ناگفته های عایشه محمودی زن گلستانی

4جوان وحشیانه به من تجاوز کردند / ناگفته های دختر 22 ساله در دادگاه + فیلم و عکس

شکایت عجیب یک نوعروس / شوهرم با زن سابقش ارتباط شیطانی دارد!

بلایی که جواد بر سر دخترم پشت یخچال سوپرمارکت آورد!

نوعروس باردار را سر بریدند!

کدخبر: 373715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟