آتش به 40 هکتار جنگل نوشهر خسارت زد

این حادثه Incident ظهر سه شنبه گذشته از سرناآگاهی و بی توجهی مسافران و گردشگران در جنگل های این منطقه به وقوع پیوست.

مهار آتش سوزی جنگل های کهنه ده بخش کجور نوشهر در سومین روز از شروع آن امروز (پنجشنبه ) با کمک یک فروند بالگرد و تلاش نیروهای امدادی در منطقه، ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : آتش سوزی جنگل های کهنه ده بخش کجور نوشهر با وجود تلاش 3 شبانه و روز نیروهای امدادی و پروازهای 2 فروند بالگرد در عصر روز گذشته هنوز به طور کامل خاموش نشده است.

سید وجیه الله موسوی میرکلایی افزود : از صبح امروز (پنجشنبه )هم یک فروند بالگرد برای مهار آتش سوزی به کمک نیروهای امدادی مستقر در منطقه به پرواز درامد تا کار اطفای آن انجام شود.

وی گفت : از زمان وقوع این حادثه تاکنون برای مهار آتش دست کم 200 نفر اعم از قرقبانان ، نیروهای حفاظتی ، فنی و نیز مردمی به کهنه ده اعزام شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر با تشریح شرایط منطقه گفت : هم اکنون دود زیادی از میان این عرصه ها بویژه در مناطق بالادست و سخت گذر دیده می شود به گونه ای که نیروهای انسانی حاضر در این منطقه توان رفتن به آن مناطق را ندارند.

موسوی میرکلایی اظهار امیدواری کرد که امروز آتش سوزی جنگل کهنه ده بخش کجور مهار شود.

بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر با برخورداری از حدود 35 هزار هکتار جنگل در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 369116 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟