تصادفات جاده ای در آذربایجان شرقی 9 کشته بر جای گذاشت

منوچهر سلمان زاده در حاشیه نشست ستاد سفرهای نوروزی استان افزود: از این تعدا 5 نفر به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف Crash جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته 21 نفر بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند که در سال جاری با کاهش 55 درصدی تلفات جانی در جاده های آذربایجان شرقی مواجه هستیم.

سلمان زاده در خصوص تردد مسافران از مرز نوردوز نیز گفت: در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش 2 درصدی ورود و خروج مسافران در این مرز مواجه هستیم.

وی ادامه داد: از 25 اسفند ماه تا سوم فروردین ماه جاری یک هزار و 600 مسافر خارجی و 14 هزار و 326 نفر مسافر ایرانی از این مرز خارج و یا وارد شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی افزود: در این مدت از مرز جلفا 29 هزار و 282 مسافر گذر کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 19 درصدی تردد مسافران هستیم.

وی با اشاره به افزایش 23 درصدی تردد جاده ای استان از 25 اسفند ماه پارسال تا سوم فرودین ماه جاری، اظهار کرد: در سال گذشته 4 میلیون و 937 دستگاه خودرو در جاده های استان تردد داشتند که در سال جاری این رقم به 6 میلیون و 68 دستگاه افزایش یافته است.

سلمان زاده گفت: در این ایام در 8 محور استان ترافیک سنگین حاکم بود و بیشترین حجم تردد در مسیر جلفا مرند با بیش از دو برابر ظرفیت این محور انجام شد.

وی با اشاره به ثبت تخلفات جاده ای استان توسط دوربین های ثبت سرعت، اضافه کرد: در این مدت بیشترین تخلفات در مسیر تبریز- صوفیان و هشترود به زنجان نسبت ثبت شده است.

در سطح استان آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه، یک هزار و ۴۲ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و ۵۶۹ کیلومتر راه روستائی وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 368565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟