در خصوص احتمال وقوع طوفان در برخی از مناطق کشور گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته طی امروز و فردا وزش بادهای شدید برخی از مناطق کشور را در بر می گیرد. بنابر این به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از این بادها توصیه می شود شهروندان حدالامکان از حضور در مناطق ساحلی ، ساختمان های قدیمی و فرسوده و مناطق جنگلی خودداری کنند.

وی افزود: استانهای آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی،‌گیلان و اردبیل نیز در معرض وزش بادهای شدید قرار دارند و پس از آن به تدریج این سامانه وارد استانهای همدان، مرکزی، مازندران ، زنجان ، قزوین ، کردستان ، گلستان ، خراسان شمالی ، خراسان رضوی و دامنه های جنوبی البرز می شود.

کارشناس هواشناسی Meteorology در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس پیش بینی های علمی سرعت باد بین 10 تا 15 متر بر ثانیه خواهد بود و از مرز 70 کیلومتر بیشتر می رود. بر این اساس سامانه گرد و غبار نیز بسیاری از استانها را در بر خواهد گرفت.

لازم به ذکر است بر اثر وزش بادهای شدید جنوبی دمای هوا در مناطقی چون استان اردبیل، شمال غرب کشور و دریای خزر افزایش خواهد یافت و شهرهای شمالی نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

وی عنوان کرد: علاوه بر وزش بادهای شدید سامانه بارشی از شمال غرب کشور بارش‌های پراکنده باران و رعد و برق‌هایی را نیز در مناطق کوهستانی به همراه می آورد. بنابر این ادامه بارشها در استان هایی نظیر همدان ، اردبیل ، کرمانشاه و زنجان در بر می گیرد. این در حالی است که احتمال سیلابی شدن برخی از مسیل‌ها درمناطق کوهستانی طی روز آینده وجود دارد.

گودرزی اذعان داشت: بر اساس شواهد وزش باد در استانهایی نظیر اردبیل، با سرعتی بیش از 90 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. علاوه بر سامانه‌های بارشی ، وزش باد و احتمال افزایش دما در برخی از استانها ورود سامانه گرد و غبار نیز احتمال آلودگی هوا در برخی از مناطق کشور را افزایش می دهد.

وی درباره هشدارهای لازم به شهروندان گفت: ساکنان مناطق کوهستانی و شمالی کشور بیش از دیگر شهرها در معرض خطر طوفان قرار دارند این در حالی است که پیش بینی می شود وزش بادهای نسبتا شدید تهران را نیز بری زمان کوتاهی تحت پوشش خود قرار دهد.

کارشناس هواشناسی در پایان افزود:با توجه به افزایش سفرهای نوروزی توصیه می شود طی امروز و فردا مسافران از حضور در مناطق جنگلی و مجاورت دریاها خودداری کرده و به منظور کاهش میزان خسارات جانی و مالی توصیه می شود در مناطق امن به دور از فضای باز حضور داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این عروس و داماد در تهران سر بریده شدند + فیلم های و عکس های تکاندهنده

خیلی عجیب / این پسر باردار شده است! +عکس

عروس خانم به کثافتکاری قبل از ازدواج اش ادامه داد! / مجتبی مچ او را در خانه گرفت!

ماجرای عکس 2 پسری که مورد آزار عربستانی ها قرار گرفتند / چه زود پیر شده اند!

​شلیک به سارق حرفه ای پشت فرمان خودروی پلیس/ عملیاتی همانند کبری 11 + عکس

فریبا من را فریب داد! / پسر شیطان صفت دام هولناکی برای من پهن کرده بود

دستگیری زورگیر مسلح که در کمین مسافران نوروزی در آبادان بود+عکس

ارتباط همزمان دانشجوی شیطان صفت با نسرین و مهشید

عکس هوایی دریاچه زیبا و عجیب ایران در اینستاگرام فضانورد روس

امیر ژوله ممنوع التصویر شد + عکس

فتوای خنده دار مفتیان عربستان درباره خوردن آجیل در نوروز +عکس

حمله شبانه ۵ مرد نقابدار به پایانه مسافربری غرب تهران / همه به وحشت افتادند + تصاویر

مرگ نوزاد 4 ماهه در چادر نوروزی / خانواده در حال شنا بودند

پشیمانی مادر دوقلوها از کثافت کاری های شوم

این دزد پول های امام زاده را می دزدید+ عکس

کدخبر: 368493 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟