به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، انفجار نخست در شهر جلال آباد مرکز استان ننگرهار و در مقابل مدرسه افغان - ترک در این شهر رخ داد که « عطاالله خوگیانی» سخنگوی استاندار ننگرهار در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت که این حمله تروریستی در منطقه «سوم» شهر جلال آباد رخ داده است .
به گفته او این انفجار در نزدیکی محل سخنرانی «گلبدین حکمتیار» رئیس پیشین حزب اسلامی افغانستان اتفاق افتاد و باعث کشته شدن 4 غیر نظامی و زخمی شدن 11 تن دیگر شده است.
حکمتیار در ادامه سفرهای استانی خود که بعد از توافق صلح با دولت وحدت ملی آغاز کرده است از دیروز در ننگرهار به سر می برد و امروز در جمع طرفداران خود سخنرانی داشت.
خوگیانی گفت که بمب در یک دستگاه موتورسیکلت جاسازی شده بود و در زمان سخنرانی حکمتیار منفجر شد که زخمی های آن به بیمارستان انتقال داده شده و تحت درمان قرار گرفته اند اما او از وضعیت جسمانی زخمی ها اطلاع دقیق نداشت.
انفجار دوم در استان هرات رخ داد و «جیلانی فرهاد» سخنگوی استاندار «هرات» در غرب افغانستان در این مورد گفت که این انفجار در شهرستان «شیندند» در جنوب این استان اتقاف افتاده است گه بر اثر آن یک غیر نظامی کشته و هفت تن دیگر زخمی شده اند.
وی افزود: حادثه Incident بعد از ظهر امروز در شیندند زمانی رخ داد که یک موتورسیکلت بمب گذاری شده با خودرو غیر نظامیان در جاده این شهرستان برخورد کرد و منفجر شد.
شهرستان شیندند همجوار با شهرستان «اناردره » در استان فراه افغانستان است و انار دره در هفته گذشته ناآرامی های امنیتی شدیدی را بابت درگیری گروه طالبان با نیروهای دولتی پشت سر گذاشت و حتی برای ساعاتی مرکز این شهرستان در اختیار طالبان قرار گرفت.
روز گذشته در استان کابل افغانستان نیز دو حادثه انفجاری در شهرستان «پغمان» و دیگری در منطقه «سیزدهم» واقع در غرب شهر کابل رخ داد که در جریان آن دو عیر نظامی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.
دیروز مقامات دولت افغانستان از بازداشت چهار مهاجم مشکوک در محدوده وزارت امور خارجه این کشور توسط نیروهای امنیتی خبر دادند هر چند اداره امنیت ملی این کشور در این رابطه واکنش نشان نداده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟