به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سازمان هواپیمایی نپال، عدم درک دستورات برج مراقبت فرودگاه کاتماندو از سوی خلبان پرواز بی اس 211 متعلق به شرکت هوایی مشترک آمریکا و بنگلادش را دلیل سقوط Fall این هواپیما و کشته شدن 51 مسافر و مجروحیت 20 نفر دیگر در روز دوشنبه اعلام کرد، اما بنگلادش این گزارش را رد کرده است.
گزارش مذکور ادعا کرد که پرواز بی اس 211 اجازه فرود در باند شماره 2 واقع در جنوب فرودگاه کاتماندو را دریافت کرده بود، اما خلبان با تغییر ناگهانی مسیر پرواز در هنگام فرود به سوی باند شماره 20 در قسمت شمالی حرکت کرد.
مکالمه رادیویی ثبت شده در زمان فرود هواپیمای بنگلادشی نشان می دهد، خلبانان نپالی که در حال هدایت سایر هواپیماها بوده اند به برج مراقبت اخطار داده اند که به نظر می رسد خلبان پرواز بی اس 211 متوجه دستورات نشده است.
اما عمران آصف رئیس شرکت هوایی بنگلادش با رد این ادعای سازمان هواپیمایی نپال اعلام کرد برج مراقبت فرودگاه کاتماندو به خلبان پرواز بی اس 211 اطلاعات اشتباه مخابره کرده که این امر به سقوط هواپیمای مذکور منجر شده است.
وی افزود: عابد سلطان خلبان این هواپیما زنده است و وی در بروز این حادثه Incident مقصر نیست. عابد سلطان یک خلبان خبره و با تجربه است.
در عین حال، سنجیب گواتام رئیس سازمان هواپیمایی نپال گفت: تحقیقات اولیه نشان می دهد که هواپیمای بنگلادشی به دلیل فرود غیر عادی دچار سانحه شده است. خلبان این هواپیما در هنگام فرود هیچ حالت اضطراری اعلام نکرده است.
دولت نپال یک تیم را برای بررسی علت این حادثه مرگبار تشکیل داده است.
51 نفر از 71 سرنشین هواپیمای بنگلادشی که روز دوشنبه در نزدیکی فرودگاه کاتماندو سقوط کرد، کشته شدند.
به گفته یک مقام نپالی، این هواپیما درست در لحظه فرود دچار آتش سوزی شد و در زمین فوتبال در نزدیکی فرودگاه کاتماندو به زمین برخورد کرد.
هواپیمای سقوط کرده متعلق به شرکت هوایی بنگلادش که با یک شرکت آمریکایی همکاری و فعالیت می کند، می باشد.
کشور نپال که دارای رشته کوه های بلند می باشد، تاکنون شاهد بروز سانحه های هوایی مختلف بوده است.
یک هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هوایی تایلند در سال 1997 در فرودگاه کاتماندو سقوط کرد. در این سانحه تمام مسافران کشته شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 366623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟