به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در یازده ماه امسال را ۵۹۸ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۰ درصد کل تلفات حوادث رانندگی یازده ماه امسال عابرین پیاده هستند که آمار ۱۹۴ نفری را نشان می‌دهد.
این مقام اجرایی استان، بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۸ درصد و کمترین سنین ۱۱ تا ۲۰ سال با ۲ درصد را عنوان کرد.
عباسی گفت: بر اساس این گزارش ماه‌های آبان با ۲۵، اردیبهشت با ۱۹ و شهریور با ۱۸ فوتی بیشترین وآذر با ۱۱ مورد کمترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری و بابل هر کدام با ۲۴ و قائمشهر با ۱۷ مورد و کمترین شهر مربوط به فریدونکنار با ۲ فوتی ثبت شده است. 
وی با اشاره به اینکه ۵۴ درصد از محل تصادف Crash عابرین در محور درون شهری اتفاق افتاد، در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد:این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند. چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند؛ و از طرف دیگر به علت بیماری‌های مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می‌یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می‌برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟