30 کوهنورد عملیات انتقال اجساد سرنشینان هواپیما تهران - یاسوج را از سر می گیرند

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: این کوهنوردان با تجهیزات کامل در منطقه حضور دارند اما در وضعیت فعلی جوی امکان انجام عملیات وجود ندارد.

وی آخرین وضعیت هوای منطقه پادنای سمیرم را وزش باد شدید، مه گرفتگی، ابر و بارش باران و برف اعلام و تصریح کرد: یک دستگاه خودروی هواشناسی Meteorology آنلاین به این منطقه اعزام شده و وضعیت هوا را لحظه ای گزارش می کند.

شیشه فروش با اشاره به آمادگی تیم های امداد در منطقه سی سخت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی با پشتیبانی بالگردها و کوهنوردان حرفه ای در دو یال رشته کوه دنا مترصد پایداری هوا برای ادامه عملیات امداد هستند.

وی اضافه کرد: به محض پایدار شدن شرایط هوا، عملیات امداد و انتقال جانباختگان سقوط Fall هواپیما با دستور سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان امداد و نجات هلال احمر آغاز می شود.

پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت هشت صبح یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک اما قبل از رسیدن به مقصد در کوه های دنا در شهرستان سمیرم استان اصفهان سقوط کرد.

امدادگران روز سه شنبه هفته گذشته (یکم اسفند) موفق به یافتن لاشه هواپیما شدند و برای انتقال پیکرهای سرنشینان این هواپیما و جعبه سیاه آن اقدام کردند اما شرایط نامساعد جوی در منطقه بویژه از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون مانع ادامه فعالیت آنان شده است.

سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 360756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟