4 کمپ امداد درمحل سانحه هوایی ایجاد می شود

سرهنگ سیروس امان اللهی فرمانده تیپ 65 نوهد (نیروهای ویژه هوا دریا) ارتش جمهوری اسلامی گفت: روز گذشته تیم های کوهنوردی و هلال احمر و تیپ 65 نوهد ارتش به منطقه نزدیک محل سقوط Fall هواپیما اعزام شدند و کمپ یک را احداث و کمپ 2 را جانمایی کردند.

وی با بیان اینکه امروز (یکشنبه) هوای منطقه ناپایدار است، اظهار کرد: هواشناسی Meteorology برای فردا (دوشنبه)، حدود 2 ساعت پایداری هوا پیش بینی کرده که به محض اعلام پایداری هوا، کمپ های سوم و چهارم، جانمایی و احداث می شود.

فرمانده تیپ 65 نوهد ارتش گفت: ما آمادگی کامل داریم درصورت پایداری هوا، نیروهای امدادی را از طریق هلی برن یا به صورت اسلینگ (حمل بار خارجی با بالگرد) به محل سقوط هواپیما منتقل کنیم.

وی یکی از برنامه های این تیپ را تجهیز کمپ ها و احداث محلی برای فرود بالگرد در نزدیکی محل سقوط هواپیما عنوان کرد و گفت: در صورت ایجاد این کمپ ها و محل مخصوص فرود، بالگردها می توانند نسبت به انتقال پیکرها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اگر شرایط جوی اجازه کار به بالگردها را ندهد پیش بینی شده که پیکرها به کمپ ها منتقل شده سپس به روش هوایی یا زمینی به پایین منتقل و تحویل مراجع ذیصلاح شوند.

فرمانده تیپ 65 نوهد ارتش با اشاره به سختی شرایط موجود، تاکید کرد: همه تلاش ما این است که عملیات انتقال جانباختگان سقوط هواپیما بدون تلفات انجام شود.

پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت هشت صبح یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک اما قبل از رسیدن به مقصد در کوه های دنا در شهرستان سمیرم سقوط کرد.

امدادگران روز سه شنبه هفته گذشته ( یکم اسفند ) موفق به یافتن لاشه هواپیما شدند و برای یافتن و انتقال پیکرهای سرنشینان این هواپیما و جعبه سیاه آن اقدام کردند اما شرایط نامساعد جوی درمنطقه بویژه از روز پنجشنبه هفته گذشته تا کنون مانع ادامه فعالیت آنان شده است.

سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 360752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟