به گزارش گروه حوادث رکنا به نقل از پایگاه پلیس، سردار مجید شجاع در تشریح این خبر اظهار داشت: با دریافت خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه‌ای قاچاق Contraband عتیقه جات در سطح استانی و بین المللی موضوع به صورت ویژه توسط پلیس Police امنیت عمومی استان پیگیری شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: تحقیقات پلیس حاکی از این بود که قاچاقچیان با تشکیلاتی سازمان یافته مبادرت به قاچاق سکه و ظروف قدیمی و زیرخاکی گران قیمت می‌کنند که با رصد اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی محل فعالیت مجرمانه آنان شناسایی شد.

وی ادامه داد: مأموران با برنامه‌ریزی عملیاتی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیات ضربتی متهمان را در حالی که قصد داشتند 50 عدد سکه قدیمی که ارزش و قدمت تاریخی بالایی داشت را به فروش برسانند دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

شجاع با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سکه‌های قدیمی کشف شده را بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کردند بیان داشت: سکه‌های قدیمی کشف شده از قدمت 1400 ساله برخوردار است که با هوشیاری پلیس از به تارج رفتن این ثروت ملی جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با اشاره به دستگیری سه نفر از اعضای این باند افزود: پلیس به هیچ عنوان اجازه جولان به چنین افرادی را نخواهد داد و با آنان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 360694 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟