کرمانشاه اسفندماه میزبان 400 گردشگر از سراسر کشور/انجمن راهنمایان گردشگری برای کمک به زلزله زدگان می آیند

آزاده دادفرین دبیر یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در نشست خبری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور که در هتل پارسیان برگزار شد گفت: این گردهمایی در اسفند ماه امسال در کرمانشاه برگزار می‌شود و یک رخداد مهم است که می‌تواند به معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان بسیار کمک کند.

دبیر یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این گردهمایی تاکنون در شهرهای بسیار بزرگی مانند تبریز، تهران، یزد، ارومیه و اصفهان برگزار شده است گفت: خوشبختانه امسال نیز کرمانشاه میزبان همایش راهنمایان گردشگری سراسر کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف اصلی برگزاری این گردهمایی در واقع تمایل راهنمایان گردشگری به سفر و به ویژه بازدید از مناطق کمتر دیده شده است و برای آشنایی بیشتر با جاذبه های ناشناخته و به طور کلی تمرکز زدایی از گردشگری در چند استان است و موجب کمک به پیشرفت صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ان استان می شود.

داد آفرین گفت: در روز نخست این گردهمایی راهنمایان در دو مسیر پاوه و کنگاور سفر می‌کنند و این به انتخاب گردشگران است که کدام مسیر را انتخاب کنند و تعدای به مسیر پاوه و تعدادی به مسیر کنگاور سفر می کنند و در بین راه با فرهنگ مردم ؛موسیقی مختص به استان و تمامی جاذبه های معنوی و گردشگری هر شهر که کمتر به ان پرداخته شده آشنا می شوند.

وی افزود: در سه ر روز باقیمانده نیز این راهنمایان در قالب 4 گروه از مسیرهای تنگه مرصاد، کاخ خسرو، نخلستان خرما، بیستون، طاقبستان، بیمارستان سوسن بازدید تا به بهترین نحو آثار و‌ مناطق گردشگری را شناسایی و‌ معرفی کنند.

دادفرین با بیان اینکه این رویداد با مرامنامه خاص خود و با شعار «پایمردی راهنما، برای پایداری کرمانشاه» برگزار می‌شود بیان کرد: رویکرد این همایش رونق اقتصادی و‌بازسازی نشاط به استان کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد بزرگترین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر دنیا و بزرگترین گردهمایی صنفی در کشور است عنوان کرد: هزینه ورودیه که مبلغ 350 هزار تومان است و تمام هزینه رفت‌وآمد توسط خود راهنمایان پرداخت خواهد شد.

وی گفت: از برنامه های جانبی این گردهمایی راه اندازی پویش هر راهنما یک هدیه است که در ان راهنمایان کمک های نقدی خود را که در حدود 25 میلیون تومان است به انجمن راهنمایان گردشگری استان برای کمک به زلزله زدگان هدیه می کنند.

داد افرین با بیان اینکه در این گردهمایی استاد کزازی به عنوان میهمان برنامه شرکت می کند گفت: استاد هنکل من به عنوان میهمان خارجی این گردهمایی نیز حضور دارد زبان شناسی که بر روی کتیبه بیستون تحقیق و بررسی انجام داده است.

دادآفرین به نیازهای استان کرمانشاه در گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: نیاز به اموزش حرفه ای به صورت هماهنگ در بخش های مختلف دیده می شود در بحث دفاتر خدمات مسافرتی و بوم گردی باید به صورت حرفه ای آموزش افراد انجام شود تا بتواند در کنار تجربه انان در جذب گردشگر و رونق اتقصاد اثر گذار باشد.

وی در خصوص زیرساخت های موجود استان توضیح داد: امکانات اقامتی کرمانشاه می توان گفت یکی از بهترین زیرساخت ها در غرب کشور است و زیرساخت های مناسب برگزاری این گردهمایی بزرگ فراهم است و هدف دیگر این گردهمایی این است که اگر استان در بحث گردشگری کم و کاستی دارد برطرف شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 356956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟