علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دانشگاه تهران در زمینه امور فنی بازسازی مناطق سانحه دیده استان کرمانشاه گفت:روند بازسازی مناطق زلزله شده کرمانشاه مطلوب است و در روستاها برای بیش از پنج هزار واحد با بانک ها به منظور دریافت تسهیلات قرارداد بسته ایم و به همین میزان نیز قرارداد اعطای تسهیلات با بانک ها برای احداث واحدهای شهری قراردادی امضا شده است.

به گفته وی، در مجموع شهر و روستا ۵۰ هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیرات هستند که روند معرفی این واحدها به بانک ها مطلوب است.

وی تصریح کرد: از ۵ هزار واحد نیازمند احداث در شهر پرونده بیش از دو هزار واحد به نظام مهندسی استان ارجاع شده و این سازمان اعلام کرده است تا یکی، دو هفته آینده پرونده ۱۵۰۰ واحد را جهت معرفی به شهرداری تحویل خواهد داد. از سوی دیگر شهرداری ها نیز قول تسریع در صدور پروانه را داده اند، از آنجایی که ساخت و ساز در شهر نیازمند رعایت قوانین مربوطه است روند بازسازی در شهر نسبت به روستاها طولانی تر بوده و تا سال ۹۸ به طول خواهد انجامید.

تابش با بیان اینکه تاکنون وام بازسازی برای ۱۰ هزار واحد مسکونی تعمیراتی پرداخت شده یادآور شد: برای مقاوم سازی واحدها نیز شرکت مشاور در حال تهیه طرح است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۲ هزار واحد از منازل روستایی و شهری توسط ۵۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین آواربرداری شده که به همین منظور واحدهای تجاری در اولویت بازسازی قرار دارد.

تابش در پاسخ به این پرسش که نحوه ضمانت تسهیلات بانک ها به چه صورت است، گفت: در روستاها وام ها با سفته زنجیره ای پرداخت می شود و نیازی به ضامن کارمند و سند نیست بنابراین پرداخت وام در روستاها به آسان ترین حالت ممکن پرداخت می شود. همچنین در خصوص وام شهرنشینان نیز ارائه سند زمین ملک تخریب شده به بانک کفایت می کند.

وی در خصوص ارسال کانکس برای زلزله زدگان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ هزار کانکس برای خانوارهایی که محل سکونت آنها در شهر و روستا تخریب شده نصب شده که کانکس روستاییان را سپاه و کانکس های شهرنشینان را ارتش و بنیاد مسکن به همراه خیرین تامین و نصب کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بازیگر معروف یک سریال پرطرفدار سرطان گرفت

2 قاتل در انتظار چوبه دار / ماجرای آزار شیطانی پسر نوجوان در اطراف زنجان چه بود؟

واکنش بازیگر زن ایرانی به خبر طلاقش

زن همسایه آتنای 14 ساله را به خلوتگاه شیطانی برادر 19 ساله اش کشاند و ..!

خانم پرستار مشهدی که از یک مرد قصاب تب کنگو گرفت!/می دانستم مرگ در یک قدمی ام است+عکس

طلسم سوسن برای کور کردن شهوت آقا داماد!

2 چشم مرد مشهدی پس از جراحی ساده کور شد!

زن تنها که به تازگی همسایه ما شده بود به بهانه های مختلف مرا به خانه اش می کشاند تا اینکه زنم فهیمدم و ..!

جوانی خود را در بالکن خانه ای در هشتگرد دار زد+ عکس

آتش گرفتن 7 خودرو در خیابان انقلاب + عکس

ماجرای عجیب زندگی دختر 19 ساله 60 سانتی + عکس

جراحی زیبایی دختر جوان را در فرودگاه به دردسر انداخت + تصاویر

دانشجوی اخراجی با نیت کثیف خانم مهندس را ربود و.../در تهران رخ داد

سرنوشت سیاه زهرا در اتاق خانه پدرشوهر / شهباز بی غیرت بود!

نوعروس خائن شلاق خورد / او شب عروسی با پسر مورد علاقه اش فرار کرده بود! + عکس

دستگیری بادیگارد خائن در تهران + فیلم عملیات و گفتگو با متهم

پدر! دوست تازه عروسم حلقه نامزدی اش را فروخت تا تو را از طناب دار نجات دهیم اما ..! / درخواست کمک دختر 18 ساله گیلانی از مردم

کدخبر: 350348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟