علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان ، امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده کوهبنان و بازدید از مراحل آوار‌برداری در این شهرستان اظهار داشت: در زلزله شب یلدای شهرستان کوهبنان خسارات مالی و تخریب منازل را شاهد بودیم و از اینکه تلفات جانی نداشتیم، خدا را شاکریم.

وی افزود: عملیات اجرایی جهت ساخت‌و‌ساز منازل با توجه به شرایط جوی آغاز می‌شود در حالی که تاکنون 96 کانکس در شهر کوهبنان، 50 کانکس در روستای جور تحویل مردم شده و روند توزیع کانکس به افرادی که نسبت به آوار‌برداری منازل خود اقدام کرده‌اند، ادامه دارد تا اسکان موقت مردم این مناطق پایان یابد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: تیم‌های بنیاد مسکن تقریبا از اولین روز زلزله کار آوار‌برداری در مناطق زلزله‌زده آغاز کردند تا شاهد ایجاد روحیه امید و نشاط در مردم باشند و این کار همچنان با جدیت ادامه دارد.

سلطانی‌نژاد اضافه کرد: در ادامه با حضور بازرسان کار شناسایی واحدهای آسیب‌دیده و اولویت‌بندی این منازل جهت آوار‌برداری در دستور کار قرار گرفت و در نهایت برای معرفی مردم به بانک‌های عامل و تشکیل پرونده اقداماتی صورت گرفت.

مدیر کل بنیاد مسکن استان بیان داشت: تاکنون 853 پرونده ساخت واحد مسکونی شهری و روستایی در شهرستان کوهبنان تشکیل شده و مردم همچنان در این زمینه فعال هستند.

وی عنوان کرد: تا عصر دیروز بیش از 302 واحد تخریب شده در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهبنان آوار‌برداری صورت گرفته و حدود 431 متقاضی به شهرداری برای صدور پروانه معرفی شده‌اند که تعامل و همکاری شهرداری کوهبنان و دهیاری دهستان جور ستودنی است.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: تاکنون 556 متقاضی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات ویژه معرفی شده‌اند و بیش از 277 نفر با بانک‌های عامل با ضمانت سفته زنجیره‌ای قرارداد امضا کرده و این روند ادامه دارد.

وی مردم مناطق زلزله‌زده را مورد خطاب قرار داد و گفت: با تکمیل پرونده در بانک‌ها از تسهیلات 40 میلیونی در شهر کوهبنان و 30 میلیونی در دهستان جور به همراه تسهیلات بلاعوض شش میلیونی در شهر کوهبنان و پنج میلیونی در جور برخوردار شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بازیگر معروف یک سریال پرطرفدار سرطان گرفت

2 قاتل در انتظار چوبه دار / ماجرای آزار شیطانی پسر نوجوان در اطراف زنجان چه بود؟

واکنش بازیگر زن ایرانی به خبر طلاقش

زن همسایه آتنای 14 ساله را به خلوتگاه شیطانی برادر 19 ساله اش کشاند و ..!

خانم پرستار مشهدی که از یک مرد قصاب تب کنگو گرفت!/می دانستم مرگ در یک قدمی ام است+عکس

طلسم سوسن برای کور کردن شهوت آقا داماد!

2 چشم مرد مشهدی پس از جراحی ساده کور شد!

زن تنها که به تازگی همسایه ما شده بود به بهانه های مختلف مرا به خانه اش می کشاند تا اینکه زنم فهیمدم و ..!

جوانی خود را در بالکن خانه ای در هشتگرد دار زد+ عکس

آتش گرفتن 7 خودرو در خیابان انقلاب + عکس

ماجرای عجیب زندگی دختر 19 ساله 60 سانتی + عکس

جراحی زیبایی دختر جوان را در فرودگاه به دردسر انداخت + تصاویر

دانشجوی اخراجی با نیت کثیف خانم مهندس را ربود و.../در تهران رخ داد

سرنوشت سیاه زهرا در اتاق خانه پدرشوهر / شهباز بی غیرت بود!

نوعروس خائن شلاق خورد / او شب عروسی با پسر مورد علاقه اش فرار کرده بود! + عکس

دستگیری بادیگارد خائن در تهران + فیلم عملیات و گفتگو با متهم

پدر! دوست تازه عروسم حلقه نامزدی اش را فروخت تا تو را از طناب دار نجات دهیم اما ..! / درخواست کمک دختر 18 ساله گیلانی از مردم

کدخبر: 350340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟