پیش بینی زلزله  5 تا 6 ریشتری تهران در 10 روز آینده

تازه ترین پیش بینی ها از زلزله در 4 استان کشور / گسل ری خطرناکترین گسل تهران است

دکتر علی اصغر برهمند با بیان اینکه زلزله ها قابل پیش بینی هستند مدعی شد طی 14 روز آینده به احتمال 70 درصد زلزله ای بین 5 تا 6 ریشتری تهران را خواهد لرزاند از این رو با ایشان مصاحبه ای داشته ایم.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، 10 سال پیش کار خود را با پیش بینی زلزله کهنوج کرمان آغاز کرد. تنها یک دقیقه به پایان بازه 10 روزه ای که او تعیین کرده بود مانده بود که کهنوج لرزید.
پیش بینی های عجیب او به همین جا ختم نشد، سال 90 علی اصغر برهمند با همکاری تیم خود موفق به پیش بینی زلزله اسفراین 48 ساعت پیش از وقوع آن شد. همین موضوع باعث شد که تمامی دستگاه های مربوطه حالت آماده باش به خود بگیرند تا جایی که مدیرکل مدیریت بحران وقت استاندار خراسان شمالی گفت: زلزله شب اسفراین از روزهای گذشته با بهره‌گیری از تجربیات یکی از اساتید زلزله نگاری پیش بینی شده بود.
دکتر علی اصغر برهمند، رئیس انجمن مخترعین خراسان رضوی که اکنون 10 سال است بطور خاص در مورد زلزله و رفتار زمین تحقیقات جامعی انجام داده است و در چهار سال اخیر با تیم خود توانسته است به دستاوردهای جالبی دست پیدا کند تا جایی که برهمند ادعا می کند که موفق شده تا 70 درصد وقوع زلزله ها را پیش بینی کند.
برهمند در گفتگو با خبرنگار حوادث رکنا دراین باره می گوید: بسیاری از افراد و مسئولان تصور می کنند که زلزله غیرقابل پیش بینی است و در مقابل ما موضع می گیرند این در حالی است که با پیشرفت علم این موضوع تا 70 درصد برای ما امکان پذیر شده است.
او در ادامه می گوید: براساس مطالعاتی که انجام داده بودیم چهار روز پیش از وقوع زلزله در کرمانشاه این زلزله را در غرب کشور پیش بینی کرده بودیم و هشدار داده بودیم که رفتار گسل های غرب کشور تغییر کرده است. چطور ممکن است زمین این میزان انرژی داشته باشد و ما از آن بی خبر باشیم. زلزله قابل پیش بینی است و تیم ما موفق شده که این کار را انجام دهد. ما اکنون می توانیم تا 70 درصد زلزله را پیش بینی کنیم و در صورت حمایت های لازم 85 تا 90 درصد 48 ساعت قبل از وقوع آن را پیش بینی کنیم.
وی در خصوص زلزله احتمالی تهران نیز ادعا می کند: تا 10 الی 14روز آینده به احتمال 70 درصد زلزله ای به قدرت 6 ریشتر تهران را خواهد لرزاند.
برهمند با بیان اینکه هیچ ارگانی نیست که امکانات لازم را در اختیار ما بگذارد می گوید: ما اکنون چهار نفر هستیم که در صورت حمایت های لازم می توانیم اطلاعات دقیق تری از زلزله احتمالی تهران بدست آوریم. شیوه کار ما به این صورت است که حجمی از داده ها را از ماهواره ها دریافت می کنیم و سپس آن ها را طی یک فرآیندی به اعدادی تبدیل می کنیم که هر یک از آن ها معنای خاصی دارند، اگر توان مالی ما قوی تر باشد می توانیم طول و عرض جغرافیایی را مشخص کنیم.
رئیس انجمن مخترعین استان خراسان رضوی در ادامه اظهار می کند: زمانی که ما کانال پیش بینی زلزله را راه اندازی کردیم دادستانی استان از ما توضیح خواست و ایشان زمانی که توضیحات ما را شنیدند و متوجه شدند که کار ما مبنای علمی دارد اجازه ادامه فعالیت را به ما دادند.
وی با گلایه از سیستم علمی کشور گفت: متاسفانه سیستم علمی کشور در مقابل ما موضع می گیرد و به ما توهین می کنند که این روند بخاطر فرآیندی است که بر سیستم علمی کشور حاکم شده است.
برهمند در پایان گفت: زلزله قابل پیش بینی است، زیرا اگر قابل پیش بینی نبود حیوانات پیش از وقوع زلزله متوجه آن نمی شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مناطق امن تهران در زمان زلزله را بشناسید+ تصاویر

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زن جوینده کار سایت دیوار سر از خانه مرد شیطان صفت در تهران در آورد / او از من درخواست شرم آور کرد و ..! + عکس

دستگیری یک زن و مرد که لیدر اغتشاش بودند

بمب گذاری در خیابان 16 آذر؟! / تیم چک و خنثی اعزام شد

این مرد شیطان صفت ۲۰ سال به دخترش آزار می داد!/8 بچه حاصل یک اتفاق شوم

فوری / 2 کشته در تجمعات دیشب

حرف های شوهرم تکراری و کوتاه است ؛ طلاق می خواهم!

پیش بینی زلزله مهیب 8 ریشتری، جنگ جهانی سوم و ... در سال 2018

عقد نوعروس را باطل کردند و رقیه 30 شب صیغه اعضای محکمه شد + عکس

توضیح دادگستری کل استان البرز درباره خبر حمله به ساختمان دادگستری کرج

دستگیری چند مرد مسلح در تجمعات مشهد

فاضلاب 5 مرد را زنده زنده بلعید/در اصفهان رخ داد

2 اتوبوس در تهران به آتش کشیده شد/شهردار تهران عنوان کرد

وحشتناک‌ترین زن جهان که حاضر به جراحی چهره خود نیست + عکس ترسناک

پدر دختر همسایه برایمان پاپوش درست کرده! / این 2 پسر، دخترم را به خانه شان برده و ..!

شاید محمد شلوارش دو تا شده بود که یکدفعه غیب اش می زد / عروس باردار و ترس از تاریکی و جن!

زنم با دزد ناموس قرار گذاشته بود و ..! / فرزاد وقتی رسید امان نداد! + عکس

زن خائن با پسر 14 ساله ارتباط شوم داشت تا اینکه شوهرش فهمید و ..! + عکس

مرد آرایشگر گوش مشتری نافرمانش را برید! + عکس

کدخبر: 340127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
میثم حیدری
آیا این خبر مفید بود؟