احکام تخلیه منازل پر خطر هر چه سریع‌تر صادر شود

کیامرث حاجی‌زاده در اهواز درباره جزئیات حادثه Incident ریزش کوه منبعآب اهواز اظهار داشت: احکام قضائی برای تخلیه صادر شده بود اما متاسفانه هنوز خانواده‌های ساکن در منطقه منبع آب به شهر رامین منتقل نشدند.

وی افزود: 6 خانواده از منطقه حادثه‌خیز منبع آب چند روزی است که به شهر رامین منتقل شده‌اند و به تمام امکانات بهداشتی، آموزشی و رفاهی نیز دسترسی دارند اما مابقی غلی‌رغم اعلام خطر از سوی ستاد مدیریت بحران استان خوزستان حاضر به انتقال نشدند.

مدیر ستاد مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: خوشبختانه این حادثه به علت اینکه اعضای دو خانواده‌ در حیاط خانه بودند راحت توانستند جانشان را نجات دهند و یکی دیگر از خانه‌ها نیز خالی از سکنه بود که تلفات انسانی نداشت اما با این وجود هر لحظه امکان ریزش کوه و تخریب خانه‌ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: امشب از تمام مسئولان اهواز از جمله فرماندار، رئیس شورای شهر، دادستان اهواز، شهردار و استاندار درخواست دارم که احکام تخلیه هر چه سریعتر صادر شود و نسبت به تخلیه این منطقه اقدام کنند.

حاجی زاده تصریح کرد: اقدام ما برای جلوگیری از تلفات، تخلیه تمام منطقه منبع آب در همین امشب است. با وجود اینکه تعدادی از خانه‌وارها در شهر رامین ساکن هستند اما باز هم 10 الی 15 خانواده در منبع آب مانده‌اند و حاضر به تحلیه نیستند، عده‌ای نیز پول پیش خانه را خواستند که دستور داده شد به آن‌ها پرداخت شود. متاسفانه عدم همکاری ساکنین این منطقه باعث تکرار مجدد حادثه شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 327812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟