رکورد مصرف برق در خوزستان بار دیگر زده شد/ابطال موافقت‌نامه ۵ نیروگاه‌

محمود دشت‌بزرگ‌ در شورای اداری استان خوزستان اظهار داشت: برای چهارمین بار در تیر ماه رکورد مصرف برق تغییر کرد به طوری که امروز با مصرف 8 هزار و 220 مگاوات برق، پیک مصرف با9.5درصد افزایش نسبت به مدت مشابه جابه‌جا شد.
وی با بیان اینکه در صددیم با طراحی مدل ویژه‌ای بتوانم با همکاری وزارت نیرو و استانداری خوزستان شکاف توسعه را در صنعت برق خوزستان برداریم، افزود: مصرف انرژی در خوزستان 15 درصد کشور است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: با 4 برق منطقه‌ای از طریق 25 خط تبادلی در کشورهای دیگر ارتباط داریم همچنین صادرات برق به عراق از طریق دو خط ارتباطی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 29 بار و امسال نیز تاکنون 10 بار از پیک مصرف عبور کرده‌ایم، گفت: به ازای هر درجه افزایش دما در دمای بیش از 48درجه 112 مگاوات به بار مصرفی شبکه افزوده می‌شود.
دشت‌بزرگ با بیان اینکه میزان برق مصرفی شهر اهواز بیش از 2 هزار و 450 مگاوات است، ضمن تشکر از استاندار و مدیریت بحران برای تعطیلی ادارات در ساعت 13 عنوان کرد: باید 16 نیروگاه در سطح استان احداث شود که البته از روند کند عملیات رضایت نداریم.
وی با بیان اینکه البته موافقت‌نامه پنج نیروگاه نیز ابطال شده، ادامه داد: با توجه به اینکه 42 پروژه فاینانس داریم در آینده سرمایه‌‌گذاری‌های قابل توجهی در جهت تقویت زیرساخت‌های صنعت برق خوزستان صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه اولین خط انتقال 132 کیلو ولت برای اولین بار در خوزستان ایجاد شد، تصریح کرد: 95 هزار زنجیره مقره سرامیکی موجود در استان تعویض می‌شوند.
وی گفت: دریافت تسهیلات 180 میلیون یورویی از بانک اسلامی نیازمند پرداخت بدهی به بانک تجارت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 284723 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟