هوای همدان برای گروه‌های حساس ناسالم است

عادل عربی معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار داشت: براساس آخرین پایش‌ها وضعیت کیفی هوای شهر همدان امروز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. 
وی افزود: میزان ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون کیفیت هوا را در وضعیت سالم قرار می‌دهد اما اکنون ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون (124) هستند که هوا را برای گروه حساس ناسالم کرده است. 
معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه وضعیت کیفی هوا در ایستگاه سنجش به صورت روزانه بررسی می‌شود، گفت: میزان مونواکسیدکربن، دی اکسیدگوگرد، دی اکسیدنیتروژن، اوزون و ذرات معلق از جمله فاکتورهایی هستند که در پایش وضعیت کیفی هوا مورد سنجش قرار می‌گیرد. 
وی بیان کرد: شاخص کیفیت هوای سالم برای گروه‌های حساس 100 میکروگرم بر مترمکعب و برای عموم مردم بیش از 150 میکروگرم بر متر مکعب است در این راستا در صورتی که غلظت هوا بین 150 تا 250 میکروگرم باشد کیفیت هوا در شرایط هشدار، بین 250 تا 350 میکروگرم شرایط اضطرار و بیش از 350 میکروگرم بر مترمکعب شرایط آلودگی هوا بحرانی است. 
عربی با اشاره به ضرورت مقابله با کاهش اثرات سو پدیده آلودگی هوا تصریح کرد: سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی که نسبت به آلودگی هوا حساس هستند باید تا حد امکان از ورود به فضای باز خودداری کنند و یا اینکه از ماسک استفاده کنند. 
وی افزود: انجام فعالیت ورزشی در شرایط ناسالم هوا را به زمان دیگری موکول کنند و در صورت ضرورت در فضای بسته ورزش کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟