فوتی های تصادفات اردبیل 50 درصد بیشتر شد

رحیم آقامحمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت:‌ توجه به حوزه تصادفات دورن‌شهری یکی از مهمترین اولویتها و فعالیتهای پلیس Police راهنمایی و رانندگی استان اردبیل است و در استان اردبیل 60 درصد از متوفیان تصادفات را، عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

وی افزود: شهرهای پارس‌آباد، اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر بیشترین آمار تصادفات عابران پیاده را دارند که این آمار به تناسب میزان تردد و جمعیت شهرها استخراج شده که امیدواریم مسئولان این شهرهای استان برای کاهش آمار تصادفات درون‌شهری تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده و در راستای سلامت و ایمنی عابران پیاده اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل بیان کرد: عمده‌ترین علت تصادفات عابران پیاده در شهرهای استان اردبیل با 48 درصد عدم توجه به جلو و 21 درصد رعایت نکردن حق تقدم است که رانندگان وسایل نقلیه متاسفانه در رانندگیهای درون شهری توجه کافی به این موارد ندارند و تخطی از سرعت مطمئنه نیز به این دلایل به آمار تصادفات اضافه کرده و تصادفات عابران پیاده را افزایش داده است.

آقامحمدی گفت: افراد بالای 50 سال و زیر 10 سال یعنی افراد سالخورده و خردسالان در آمار تصادفات درون‌شهری بیشترین تعداد را شامل می‌شوند که در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار تصادفات فوتی درون‌شهری در استان اردبیل 52 درصد افزایش یافته است ولی در میانگین کشوری جزو استانهای میانی بوده و نسبت به سایر استانها وضعیت بهتری داریم.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته 25 نفر در سطح استان اردبیل بر اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که امسال و تا به این لحظه این آمار به 38 نفر افزایش یافته و با رشد 13 نفری امسال شاهد افزایش آمار تصادفات فوتی در استان اردبیل نسبت به سال گذشته هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 238477 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟