تصاویر جدید از زلزله فارس + عکس

براساس ارزیابی‌های اولیه انجام شده، تعداد 4 نفر براثر زلزله صبح جمعه شهرستان خنج جانباخته و 4 نفر هم مصدوم شده‌اند.

به گزارش رکنا، حسن فیاض‌پور، مدیر کل مدیریت بحران استان فارس با اشاره به وقوع زلزله صبح جمعه 17 دی ماه در دهستان سیف‌آباد شهرستان خنج، گفت: چهار روستای تخته، سیف‌آباد، چاه‌طلا و خیرآباد، تحت تاثیر زلزله 5.1 ریشتری صبح جمعه، قرار گرفته‌اند که بیشترین شدت زمین‌لرزه در روستای تخته در کیلومتری جاده خنج به سمت شیراز رخ داده است.
وی گفت: براثر این زمین‌لرزه 5 نفر از اتباع بیگانه(افغانی) که در یک اتاقک نگهبانی غیرمقاوم در یک باغ سکونت داشتند زیر آوار دیوار و سقف ماندند که 4 نفر از آنان متاسفانه فوت کرده و یک نفر نیز مصدوم شد.
فیاض‌پور گفت: سه نفر از روستائیان ساکن روستای چاه‌طلا نیز در حین فرار Escape و حرکت، دچار آسیب‌هایی شده بودند که به شکل سرپایی و در پایگاه درمانی سیف‌آباد مداوا و مرخص شده‌اند.
او با تاکید براینکه هنوز ارزیابی نهایی از خسارات زمین لرزه به‌دست نیامده است، گفت: این زمین‌لرزه با توجه به ارزیابی‌های اولیه باعث ترک‌خوردگی دیوارها و ریزش دیوارهای خشت و گلی حیاط بعضی منازل و سایبان حیاط برخی منازل شده است.
فیاض‌پور قطعی آب و برق را موقتی اعلام و تاکید کرد که اکنون برق و آب این منطقه وصل شده است و ادامه داد: در شهرستان خنج، ستاد مدیریت بحران از همان ساعت اولیه وقوع زمین لرزه تشکیل شده و تیم‌های ارزیاب و امدادی و خدماتی هم در منطقه مستقرشده‌اند و در حال انجام کارهای محوله هستند.
وی با تصریح اینکه نیاز به مداخله شهرستان معین و مرکز استان اعلام نشده است، تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها در آمادگی کامل هستند ولی هیچ کمک و نیازمندی تاکنون اعلام نشده است.
فیاض‌پور با یادآوری اینکه یک پس لرزه به قدرت 2.7 ریشتری نیز ساعتی پس از وقوع زمین‌لرزه ثبت شده است، گفت: این منطقه با حدود 3000نفر جمعیت و با توجه به سوابق وقوع زمین‌لرزه،‌ از سال‌ها قبل در دستور مقاوم‌سازی قرار گرفته و اغلب خانه‌های روستایی با همکاری مردم و تسهیلات ارزان‌قیمت دولتی مقاوم سازی شده است.
او اضافه کرد: اندک خانه‌هایی به‌دلیل نبود تمکن مالی نزد صاحب خانه یا کم‌توجهی مالکان،‌ مقاوم‌سازی نشده است که با وقوع این زمین‌لرزه قطعا به شکل ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت و به شکل اجباری زمینه مقاوم‌سازی آنها فراهم خواهد شد.
فیاض‌پور گفت: با نهایی شدن ارزیابی‌ها رقم ریالی خسارت‌های مالی اعلام خواهد شد.
زمین‌لرزه‌ای با قدرت 5.1 در مقیاس ریشتر، ساعت 6 و 2 دقیقه صبح جمعه، در دهستان سیف‌آباد شهرستان خنج حادث شد که کانون آن روستای تخته در 35 کیلومتری جاده خنج به شیراز و محل وقوع آن عمق 4 کیلومتری زمین اعلام شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 236205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟