طوفان متیو همچنان بر سر فلوریدا سنگینی می کند/ تمام بیمارستان ها تخلیه شدند

طوفان خطرناک متیو صبح روز جمعه به سواحل اقیانوس اطلس در ایالت فلوریدای آمریکا رسید که موجب شد دو میلیون آمریکایی وادار به تخلیه خانه های خود شوند.

بر اساس گزارش های منتشره، یک شهروند این ایالت تاکنون بر اثر طوفان کشته شده و کادر پزشکی و بیماران تمامی بیمارستان های این ایالت به مکان دیگری منتقل شدند.

«ریک اسکات» فرماندار فلوریدا با اشاره به وخیم تر شدن شرایط این ایالت، گفت: بسیاری از شهروندان به دلیل قطع برق، می توانند از مولد الکتریکی استفاده کنند اما این دستگاه ها را نباید در فضای داخلی خانه ها فعال کرد و تنها از آنها در بیرون خانه استفاده شود.

اسکات خطاب به شهروندان این ایالت تأکید کرده است که تا اطلاع ثانوی به منازلشان بازنگردند.

بر اساس این گزارش، احتمال رخ دادن سیل در منطقه «جکسون ویل» این ایالت بیشتر از سایر مناطق است.

سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرده است؛ طوفان متیو که سبب خروج انبوه ساکنان فلوریدا و کارولینای جنوبی شده، در امتداد نوار ساحلی این ایالت، خطر جدی جاری شدن سیل را به همراه خواهد داشت.

این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا امروز جمعه همزمان با نزدیک شدن طوفان سهمگین متیو به خاک آمریکا، در ایالت جورجیا نیز وضع اضطراری اعلام کرد.

وی روز جمعه در پی هشدار در زمینه وقوع طوفان متیو که در 12 سال اخیر بی سابقه است، در سواحل جنوب غربی فلوریدا نیز حالت اضطراری فدرال اعلام کرده بود.

اوباما فرمان داد کمک های فدرال در برخورد با این طوفان مخرب ضمیمه تلاش های ایالتی و محلی شود و به وزارت امنیت داخلی و آژانس فدرال مدیریت اضطراری اجازه هماهنگ ساختن تلاش ها برای کاهش اثرات این فاجعه طبیعی را داد.

طوفان سهمگین متیو که تاکنون بیش از صدها نفر را در هائیتی کشته است، اکنون ساحل فلوریدا را درنوردیده و آمریکا را با یکی دیگر از شدیدترین طوفان ها مواجه ساخته است.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز بنا به اعلام مقامات محلی از کشته شدن 842 نفر از شهروندان هائیتی به دنبال وزش طوفان خطرناک متیو در این کشور خبر داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

سفرهای استانی دزدی که نمی شناسید! +عکس

کتک خوردن کارگران شهرداری از کارمندان بانک رفاه کارگران رشت

بچه نهنگ شجاع جان مادر خود را نجات داد + عکس

فیلم آموزش خنده های شیطانی پدر به پسرش + تصاویر

عروس روز جشن ازدواج اش موش آب کشیده شد! / حادثه عجیب در مراسم جشن

زن شوهردار برای پایان دادن به ارتباط شوم به دادگاه رفت

وقتی بازیگر مرد مشهور 900 میلیون تومان برای خرید یک بلیت می پردازد +عکس

هکر معروف «ماه عسل» به کمک سحر قریشی آمد! +عکس

کدخبر: 226445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟