بزرگترین آتشفشان ژاپن فوران کرد

فوران آتشفشان کوه آسو از اوایل وقت امروز شنبه آغاز شد و به دنبال آن خاکستر ضخیمی مناطق وسیعی از دامنه های کوهستان را پوشاند و سنگ ها و مواد مذاب تا ارتفاع چند هزار متر به بیرون پرتاب شد.

آتشفشان «آسو» در جنوب جزیره کیوشو واقع شده و بر اساس گزارش سازمان هواشناسی ژاپن فعالیت آن ساعت 1:46 دقیقه صبح امروز (به وقت محلی) آغاز شده است.

کوه «آسو» یکی از آتشفشان های فعال جهان به شمار می آید که ارتفاع قله آن 1592 متر است.

سازمان هواشناسی ژاپن با اعلام وضعیت هشدار تا 5 کیلومتری مرکز این کوه، از مردم خواسته است به آتشفشان نزدیک نشوند و در مکان های امن پناه بگیرند.

شین هوا، خبرگزاری چین نیز امروز در گزارشی اعلام کرد که از سوی مسئولان ژاپنی گزارشی مبنی بر زخمی شدن ساکنان منطقه اعلام نشده است.

سازمان ژئوفیزیک ژاپن نیز یادآور شده که فعالیت امروز این آتشفشان می تواند به نوعی با زمین لرزه های اخیر این کشور که طی روزها و هفته های گذشته شدت یافته و در فصل پاییز امری عادی به شمار می رود، مرتبط باشد.

مجمع الجزایر ژاپن در اقیانوس آرام دارای بیش از 100 آتشفشان است و در سالهای 93 و 94 نیز فوران کوه آسو باعث اختلال در زندگی مردم منطقه شد و وضع گردشگری در جزیره را مختل کرده بود.

سال گذشته نیز برای نخستین بار از سال 2013 میلادی، آتشفشان «ساکورا جیما» که از آن به عنوان یکی از خطرناکترین آتشفشانهای جهان نام برده می شود در منطقه «کیوشو» ژاپن فوران کرد و یک سال قبل تر نیز فوران آتشفشان کوه «اونتاکه» این کشور باعث زخمی شدن هشت نفر شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

وقتی بیدار شدم خودم را برهنه در اتاق فوتبالیست مشهور دیدم / این دختر نامش اعلام نشده است + عکس

حس مردانگی شوهرم را زیر سوال بردم و از طلاق می ترسم !

وقتی نازنین را در کنار مرد عریبه دیدم دنیا روی سرم خراب شد و ...

رفتار زشت و باور نکردنی یک مرد با 7 دخترش

صیغه کردن یک دختر توسط رییس شرکت / سفر دوبی دردسرساز شد

وقتی در گوشی موبایل مادرم آن مطالب را خواندم خشکم زد / او یا یک مرد در ارتباط بود

امین حیایی با پسرش دارا حیایی همبازی شد! + عکس خاص دو نفره

بهاره رهنما در کافه گوزن خودش چه کار می کند؟ از کافه داری لذت می برم! +عکس

بهداد سلیمی با دخترش در کنار آقای بازیگر و پدر و مادرش! +عکس

کدخبر: 226437 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟