سیل اندونزی، با تخریب یک مسجد، 19 کشته، 12 مفقود و 1000 بی خانمان برجای گذاشت

ستوپو پوروو نوگروهو، سخنگوی سازمان ملی حوادث غیرمترقبه اندونزی امروز در گفت وگو با خبرنگاران محل اصلی بروز این حادثه را منطقه گاروت در جزیره اصلی جاوا اعلام کردوافزود: ادامه این بارش های سیل آسا تا کنون بیش از یک هزار نفر را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرد و پیش بینی می شود تعداد کشته و مفقودهای این حادثه حتی بیشتر نیز بشود.

وی از تخریب یک مسجد در منطقه خبرداد وافزود: پیش بینی می شود افرادی که تعداد آنها هنوز مشخص نیست در گل و لای درون مسجد مدفون شده باشند.

نگروهوهمچنین از زخمی شدن 30 شهروند جاوه ای از جمله تعدادی زن و کودک براثر این حادثه خبر داد و افزود: بالا آمدن آب در معابر به حدی بود که ارتفاع آب بعد از مدت کوتاهی، به بیش از 2 متر رسید.

این سخنگو از آغاز عملیات امداد و نجات برای یافتن افراد ناپدید شده خبر داد و اظهار داشت: با وجود اینکه احتمال می رود بازش ها همچنان ادامه یابد، تدابیر امنیتی برای پیشگیری از تلفات و خسارات بیشتر همچنان ادامه دارد.

در ژوئیه (تیرماه) گذشته نیز بر اثر بارش باران های سیل آسا 50 تن از شهروندان در مرکز جاوا جان خود را از دست داده بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 225071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟