پلیس در جمع‌آوری سلاح های غیرمجاز مصمم است

به گزازش رکنا ، به نقل از سایت پلیس، سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از فرماندهی انتظامی شهرستان شادگان، اظهار داشت: در راستای اظهارات مردم شریف استان و به ویژه شهرستان شادگان در سفر رئیس جمهور مبنی بر این که مردم دغدغه آرامش دارند و گاهی ناهنجاری‌هایی همانند تیراندازی‌های بی‌مورد انجام می‌شود که باعث نگرانی خانواده‌ها شده، طرح‌ها و اقداماتی را همکاران انتظامی استان بر اساس تدابیر قبلی در این شهرستان انجام دادند.

وی افزود: امروز ما در کنار مسئولان با بزرگان طایفه‌ها و عشایر شهرستان، جلسه‌ای خواهیم داشت و باید با همکاری همدیگر نسبت به امنیت و آرامشی که نیاز مردم است اقداماتی را انجام دهیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: امروز در فرماندهی انتظامی شهرستان شادگان، بخشی از کشفیات سلاح‌های غیرمجاز که باعث ایجاد ناراحتی و ناهنجاری بین مردم شده بود به نمایش گذاشته شد.

رضایی بیان کرد: آنچه که مهم است داشتن سلاح غیرمجاز (خرید، فروش، حمل و نگهداری) جرم است و تیراندازی در مراسم عروسی و عزا فرهنگ و آداب و رسوم نیست، بلکه یک بدعت غیر‌قانونی است.

وی افزود: حتی دارندگان مجوز حمل سلاح حق تیراندازی در مراسم عروسی و عزا و غیره را ندارند و این جرم یکی از بسترهای ناراحتی و نارضایتی مردم است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه پلیس نسبت به جمع‌آوری سلاح غیرمجاز به عنوان یک کار قانونی مصمم است، عنوان کرد: آنچه که خیلی مهم است همکاری خود مردم و بزرگان این منطقه با کارکنان فراجا است که باید نسبت به جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز و استفاده صحیح از مجوزهای سلاح به خوبی پیگیری شود.

رضایی گفت: آمار و اخبار نشان دهنده این است که در تیراندازی‌های مراسم عروسی، عزا و غیره کودک یا زنی زخمی یا فوت کرده و خانواده‌ای عزادار شده و کینه و کدورت از همین جا ریشه دوانده که باید بسترهای این‌ موضوعات را مدیریت و اصلاح کنیم.

وی عنوان کرد: در خصوص مهمات شکارهای مجاز نیز باید در حد شکار، مهمات مجاز تامین شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص سرقت بیان کرد: سرقت یکی از دغدغه‌های جدی مردم است و کشفیات اموال مسروقه بلافاصله باید رصد و صاحب اصلی شناسایی و اموال آن را مسترد شود. اگر سارق برای بار اول سرقت کند باید مجازات‌ها بازدارنده باشند تا تکرار نکند و درس عبرت گیرد.

رضایی گفت: مواردی است که باعث ناراحتی مردم می‌شوند از قبیل تیراندازی، سرقت و موضوعات مختلف دنبال خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد دستگیری مجرمان فراری مراجع قضایی است که کل مجموعه فرمانده انتظامی استان و شهرستان‌ها بسیج می شوند و مسئولان دستگاه قضایی همراهی خواهند کرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه مسائلی که باعث ناراحتی مردم می‌شوند خط قرمز پلیس هستند، بیان کرد: ما به مردم عزیز استان خوزستان و شهرستان شادگان عرض می‌کنیم که پلیس تکیه‌گاه و خادم شما به عمل است و اگر چیزی شما را ناراحت می‌کند و غیرقانونی است خط قرمز پلیس است.

رضایی تصریح کرد: در این راستا از مسئولان استان و شهرستان، بزرگان، شیوخ، سرطایفه‌ها و سرعشیره‌ها که صاحب نفوذ هستند کمک می‌خواهیم تا آرامش کامل برای استان و شهرستان به نحو مطلوب فراهم شود.

کدخبر: 889300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟