بازداشت کلاهبردار میلیاردی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش رکنا، سرهنگ سید مهدی عمران فر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه پس از نصب همراه بانک، یک میلیارد ریال به صورت غیر مجاز از حساب وی برداشت شده است پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شاکی پرونده به صورت ناآگاه ، نرم افزار مخربی را از بستر اینترنت دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کرده بود که با این اقدام در دام سارقان اینترنتی گرفتار شده و این مبلغ از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

سرهنگ عمران فر ادامه داد: پس از انجام اقدامات پلیسی و کارشناسی، متهم در یکی از استان‌های شمالی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

وی به شهروندان توصیه کرد با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه، شهروندان نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سامانه اصلی بانک دانلود کنند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنند.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست که هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

کدخبر: 869934 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟