پیگیری برای راه اندازی پرواز‌های کارگو فرودگاه دزفول

به گزارش رکنا، فرماندار ویژه دزفول بر ضرورت صادرات مستقیم محصولات متنوع تولید دزفول تاکید کرد و گفت: راه اندازی پرواز‌های کارگو فرودگاه دزفول در دست پیگیری است.

علی فرهمندپور گفت: طبق کنوانسیون بین المللی، برای ایجاد یک فرودگاه یا مرز بین المللی باید فاصله قانونی رعایت شود؛ باتوجه به نزدیکی فرودگاه بین المللی اهواز به دزفول عملا این موضوع به علت فاصله موردنظر امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه به علت این محدودیت پرواز صادراتی خارجی از طریق فرودگاه دزفول مدنظر قرار گرفت، ادامه داد: دغدغه ما فروش و صادرات محصولات است، زیرا در حال حاضر صادرات محصولات دزفول از مرز آستارا یا کشور‌های حوزه خلیج فارس انجام می‌شود.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای صادرات محصولات کشاورزی گفت: پس از تایید استاندار وقت خوزستان در روز چهارم خرداد، این موضوع طی نامه‌ای با وزیر کشور نیز مطرح شد تا پرواز بین المللی کارگو از طریق فرودگاه دزفول برقرار شود.

وی افزود: همه ملاحظات، میزان صادرات، تولیدات شرکت‌های روهینا و خمیرمایه نیز بیان شده و اکنون در آخرین مرحله باید در هیات دولت مطرح و مجوز گیرد.

فرهمندپور با تاکید بر اینکه نبود زیرساخت‌های فرودگاهی مانع این کار نشده است، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده هشت هکتار زمین برای ترمینال دزفول گرفته و تملک و دیوارکشی شد؛ شرکت مشاور در حال طراحی بوده و قرار است سردخانه و انبار احداث شود.

فرماندار ویژه دزفول درخصوص گمرک دزفول نیز گفت: گمرک دزفول یک ایستگاه است یک اداره نیست؛ برای راه اندازی اداره گمرک دزفول زمینی به وسعت پنج هکتار حوالی کارخانه فولاد درنظر گرفته شد که اگر توسط گمرک خوزستان تایید شود اقدامات بعدی انجام خواهد شد.

وی افزود: برای انجام پرواز هواپیما‌های کارگو، شرکت هواپیمایی ایران ایر و چهارم شکاری مجوز پرواز تعبیه کرده که با این امکانات نیز می‌توان صادرات انجام داد.

فرهمندپور درخصوص پرواز‌های مسافربری فرودگاه دزفول نیز بیان کرد: شرکت‌های هلدینگ پروازی ساختار‌هایی برای خود دارند و در واقع باید پرواز برایشان به صرفه باشد؛ پرواز دزفول به مشهد به علت نبود مسافر تداوم نیافت، ولی پرواز‌های تهران با ظرفیت ۱۰۰ و ۱۱۰ درصدی از طریق شرکت‌های کارون، قشم ایر و ایران ایر برقرار هستند.

وی افزود: استاندار خوزستان نیز نگاه مثبتی در خصوص توسعه پرواز‌های فرودگاه دزفول دارد، زیرا این فرودگاه علاوه بر این شهرستان، شهر‌های جنوبی لرستان و ایلام را نیز تحت پوشش دارد.

فرهمندپور با اشاره به مشکلات پیرامون پرواز هواپیما‌های مسافربری در دزفول داریم گفت: فرودگاه دزفول نظامی است از این رو رمپ تعبیه شده برای هواپیما‌های نظامی آماده شده و قدرت مانور هواپیما‌های بزرگ برای این شرکت‌های هواپیمایی را ندارد؛ اکنون توسعه رمپ در دستور کار است.

وی با بیان اینکه آسفالت رمپ فرودگاه فقط ساخت آمریکا است و برای واردات با مشکلات تحریم مواجهیم، افزود: تلاش براین است یا شرکت عقاب عسلویه مشکلات خود را حل کند یا اینکه فرودگاه دزفول زیرنظر هواپیما‌های کشوری قرار گیرد.

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: طبق قانون، فرودگاه‌های نظامی زیرنظر شرکت هواپیمایی هستند، اما با الحاق هشت هکتار ترمینال به فرودگاه دزفول امیدواریم تحت نظر شرکت هواپیمایی کشوری قرار گیرد تا مشکلات کمتر شوند.

 

کدخبر: 860781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟