بازداشت 1527 شیاد فضای مجازی در شیراز / انهدام 8 باند قاچاق سلاح

به گزارش رکنا: سردار رهام‌بخش حبیبی شنبه ١٠ دیماه در کنفرانس خبری فصلی خود با اشاره به انهدام ٧ باند سرقت طی روزهای اخیر در فارس، گفت: ٢٣ نفر از اعضای این باند دستگیر شده و به ١٦٠ فقره انواع سرقت شامل ٢٠ فقره سرقت به عنف، ٤٢ فقره سرقت اماکن خصوصی، ٤٠ فقره سرقت منزل، ٧ فقره سرقت خودرو و ٥٠ فقره قاپ زنی  اعتراف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه براساس برآوردهای کارشناسی، ارزش اموال مسروقه کشف شده از این باندها، بیش از ١٥ میلیارد تومان بوده است، گفت: طی ۹ ماه گذشته بالغ بر ٣١ هزار و ٩٦٩ فقره انواع سرقت کشف شده است.

حبیبی میزان کشفیات کالای قاچاق طی ۹ ماه گذشته را ٥٦٧ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در این رابطه ١٧٦٣ خودرو توقیف شده است.

فرمانده انتظامی فارس همچنین اعلام کرد که طی ٩ ماهه گذشته ١٥٢٧ متهم در ارتباط با جرائم فضای مجازی نظیر کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز، شناسایی و دستگیر شده‌اند.

حبیبی ادامه داد: در این بازه زمانی ٨ باند قاچاق سلاح منهدم و ٣٧٣ اسلحه جنگی و ٩٧٥ اسلحه شکاری از آنها کشف شده است و ١١١٥ نفر نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی فارس همچنین به دستگیری  ٢٤٥ اراذل و اوباش در طی ۹ ماه گذشته در استان و تحویل آنان به مراجع قضایی خبر داد و گفت: طی این مدت، ٦٥ باند موادمخدر شناسایی و منهدم و بیش از ٣٥ تن انواع موادمخدر از آنها کشف شده است.

او اعلام کرد که ٩٧٣٠ متهم در ارتباط با قاچاق موادمخدر در استان فارس دستگیر و ۶۹۶ خودرو به همراه ١٦٥ موتورسیکلت از قاچاقچیان و متخلفان توقیف شده است.

فرمانده انتظامی فارس خاطرنشان کرد: در ٩ ماهه گذشته ٣٧٧٧ معتاد متجاهر در استان جمع آوری و به کمپ‌ های بازپروری تحویل داده شده‌اند.

 

 

کدخبر: 857204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟