۹.۵ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد

به گزارش رکنا؛ عقیل خرم‌آبادی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد مواد مخدر ، اظهار داشت: در سال جاری 28 دوره آموزش مهارتی برای بهبودیافتگان از مواد مخدر در رشته‌های تعمیر موتورسیکلت، بافندگی، جوشکاری، سیم‌کشی و پرورش قاچاق برگزار شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به شرکت 378 نفر در دوره‌های آموزشی اشتغال‌زایی خاطرنشان کرد: این دوره‌ها با تشکیل کارگاه آموزشی بر اساس ظرفیت اشتغال‌زایی و تولیدی مناطق راه‌اندازی شده است.

وی به درمان معتادان پرداخت و بیان کرد: 22 مرکز خصوصی و دولتی درمانی به‌صورت سرپایی و 2 مرکز گذری ویژه درمان معتادان ایجاد شده است.

خرم‌آبادی مراکز درمانی یاد شده را در شش شهرستان اعلام کرد و گفت: در این زمینه 9 مرکز در بوشهر، 7 مرکز در برازجان، کنگان 3 مرکز، دشتی 2، گناوه و چاه مبارک هر کدام یک مرکز فعال است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اضافه کرد: در مجموع 4 هزار و 100 نفر تحت درمان قرار گرفته‌اند و این در حالی است که 13 مرکز ترک اعتیاد در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

وی از کشف مواد مخدر در 9 ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون با انهدام باندهای حرفه‌ای بیش از 9.5 تن انواع مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.

خرم‌آبادی افزود: 65 درصد مواد مخدر در سواحل و مرز دریایی خلیج‌ فارس و 35 درصد در خشکی و محورهای مواصلاتی استان بوشهر کشف شده است.

 

کدخبر: 854788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟