سرقت تجهیزات برق و مخابرات در صدر سرقت‌های کرمان

به گزارش رکنا:  سیدمهدی قویدل صبح امروز در نشست تخصصی پیشگیری از تخریب و سرقت تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، اظهار داشت: به منظور بالا بردن سرعت رسیدگی و برخورد با سارقان تجهیزات مخابراتی ، در دادسرای کرمان شعبه ویژه رسیدگی به این جرایم تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام مهم با مساعدت دادستان عمومی و انقلاب کرمان انجام شده است، گفت: این اقدامات می‌تواند در کاهش جرائم این حوزه موثر باشد و عدم مراقبت از زیرساخت‌ها به‌ویژه تاسیسات مخابراتی باعث افزایش نارضایتی در جامعه و به خطر افتادن امنیت مردم می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، بیان کرد: براساس سیمای جرائم بزه، سرقت در استان کرمان در بین 10 اتهام اول رتبه نخست را دارد و سرقت تجهیزات برق و مخابرات نیز در بین سرقت‌ها در صدر قرار دارد که قابل تامل است و باید در این زمینه تدابیر پیشگیرانه توسط متولیان اتخاذ شود.

وی با اشاره به اهمیت ویژه زیرساخت‌های برق و مخابرات افزود: ضرورت دارد اداره مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه با انجام اقدامات خودحفاظتی و بازدارنده از این تاسیسات در برابر سرقت و تخریب با پیش‌بینی به موقع پیشگیری کنند.

قویدل، گفت: تاکنون در زمینه پیشگیری از سرقت تجهیزات و سیم برق جلسات متعددی با شرکت برق، دستگاه‌های مربوطه و ضابطین  داشتیم و مشکلات و معضلات احصا شده است؛ با تقسیم کار بین دستگاه‌ها، اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری از سرقت سیم برق انجام شده است و انتظار داریم در حوزه پیشگیری از تخریب و سرقت تجهیزات مخابراتی نیز اداره کل مخابرات و سایر دستگاه‌های ارتباطی همکاری لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های به‌عمل آمده از اواخر سال 1400 در زمینه سرقت تجهیزات و تاسیسات مخابراتی، کارگروه ویژه پیشگیری از سرقت تجهیزات مخابراتی تشکیل شده است، گفت: در این کار گروه مصوباتی داشتیم که با توجه به گزارشات ارائه شده متاسفانه این مصوبات به صورت مطلوب اجرایی نشده است و مسئولین متولی باید در زمینه اجرای این مصوبات اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

قویدل در ادامه گفت: باید موضوع اهمیت و حساسیت تجهیزات مخابراتی و نقش مهم آنها در تامین امنیت جامعه به مردم از طریق رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما اطلاع رسانی شود و در این زمینه اداره کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات باید اظهار نظر کارشناسی مبنی بر مضر نبودن تشعشعات، سایت‌ها و دکل‌های تلفن همراه به مردم اطلاع رسانی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با بیان اینکه همه ما در قبال اجتماع و اموال بیت المال مسئولیت داریم، افزود: از شهروندان می‌خواهیم درصورت هرگونه مشاهده آسیب رسانی به تاسیسات مخابرات، بلافاصله به نیروی انتظامی یا نزدیک‌ترین مراکز مخابرات مراتب را اطلاع دهند تا با درایت و همکاری پرسنل مخابرات و تعامل با نیروی انتظامی و ارسال گزارشات به دادستانی با سارقین و تخریب کنندگان زیر ساخت‌ها به‌ویژه تجهیزات برقی و ارتباطی و مخابراتی به صورت قاطع و قانونی برخورد شود.

 

کدخبر: 849861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟