عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی پایان یافت

به گزارش رکنا؛ جعفر برزگر در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: با پایان عملیات آواربرداری و صدور پروانه‌های ساخت واحدهای مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عملیات آواربرادری واحدهای مسکونی تخریبی در مناطق روستایی شهرستان خوی به پایان رسیده است، افزود: تا امروز شنبه ۷ آبان ماه سال جاری آواربرداری ۶۷۰ مسکونی و دامی در ۱۲ روستای کانون زلزله به پایان رسید.

برزگر با بیان اینکه در شهر دیزج دیز نیز ۲۳۳ واحد مسکونی آواربرداری شده است که تا پایان هفته آواربرداری واحدهای تخریبی در این شهر نیز به پایان خواهد رسید، افزود: با صدور بیش از ۴۰۰و احد مسکونی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صدور پروانه‌های ساخت واحدهای مسکونی در مناطق روستایی را به پایان رسانده است.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد هماهنگی و مدیریت بحران مناطق زلزله زده شهرستان خوی به محض صدور پروانه‌های ساخت واحدهای مسکونی شهری توسط شهرداری دیزج دیز نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار بازسازی واحدهای مسکونی شهری در دیزج دیز را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیات آرماتوربندی، قالب بندی و بتن ریزی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی با سرعت ادامه دارد، گفت: به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تا امروز عملیات پی کنی در بیش از ۲۰۰و احد مسکونی روستایی و عملیات بتن مگر در ۱۳۷و احد مسکونی روستایی اجرایی شده است.

برزگر خاطرنشان کرد: عملیات بتن فونداسیون ۱۲و احد مسکونی به پایان رسیده و عملیات نصب سازه فلزی در این ۱۲و احد آغاز خواهد شد.

وی از اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان برای بازسازی واحدهای شهری و ۲۰۰ میلیون تومان برای بازسازی واحدهای روستایی به صورت تسهیلات قرض الحسنه خبر داده و افزود: در کنار ۵۰ میلیون تومان وام بلاعوض جهت بازسازی واحدهای شهری و روستایی، همچنین ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض جهت تأمین لوازم خانگی اختصاص یافته است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ در مقیاس ریشتربامداد چهارشنبه ۱۳ مهر، شهرستان خوی در آذربایجان غربی را لرزاند؛ در این زمین لرزه علاوه بر مصدومیت بیش از یک هزار و ١٢٧ نفر، چند صد واحد مسکونی و ۸۰ واحد آموزشی نیز آسیب دید.

کدخبر: 837416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟