زندانیان آزادشده صاحب ایده‌های شغلی و طرح کسب‌وکار حمایت مالی می‌شوند

به گزارش رکنا؛ سعید سرباز جانفدا اظهار کرد: با توجه به اینکه عدم وجود اشتغال پایدار یکی از عوامل ارتکاب جرم و بزه در جامعه است و در یک رابطه معکوس موثرترین راه برای پیشگیری از وقوع جرم نیز محسوب می شود. از همین رو توسعه اشتغال پایدار و حرفه آموزی برای زندانیان در دوران تحمل حبس و اعمال حمایت های شغلی برای زندانیان پس از آزادی یک راهبرد اجرایی در حوزه سیاست گذاری سازمان زندانهاست.

وی افزود: در همین راستا با توجه به اینکه زندانیان پس از آزادی دچار بحران مالی هستند و توان و پشتوانه کافی برای راه اندازی شغل مناسب ندارند با موافقت دولت و مجلس در لایحه بودجه اعتبار مناسبی به عنوان تسهیلات خوداشتغالی زندانیان آزاد شده در نظر گرفته شده است.

مدیرکل زندان‌های استان خراسان رضوی گفت: این تسهیلات به عنوان سرمایه اولیه به کلیه زندانیانی که حداقل سه ماه تحمل حبس داشته باشند، بیش از یکسال از آزادی آنها نگذشته باشد و صاحب ایده های شغلی یا طرح کسب و کار باشند با رعایت ضوابط نظام بانکی تعلق می گیرد.

گفتنی است متقاضیان می توانند جهت ثبت نام و تکمیل مدارک به مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های خراسان رضوی مراجعه کنند.

کدخبر: 827164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟