نقش پیمانکاران در سرقت کابل‌های مخابرات چیست؟ / تلاش سوداگران برای افزایش کاذب نرخ ارز

به گزارش رکنا؛ «سردار حسین رحیمی» رییس پلیس تهران بزرگ در گفت‌وگو درباره دزدی کابل‌ های مخابرات در برخی از مناطق تهران و اینکه آیا پیمانکاران در این سرقت‌ها هم نقشی دارند، گفت: ما براساس آنچه که دستگیر و کشف کرده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که در بسیاری موارد پیمانکاران چنین اقدامی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: البته ممکن است گاهی اوقات سیم تلفن یک منزلی را ممکن است سارقی دزدیده باشد که معتاد باشد. اما گاهی اوقات با دزدی کابل‌های دو یا سه محله مواجه هستیم که در بررسی‌های ما و دستگیری‌هایی که ما داشته‌ایم مشخص شده که در بسیاری از موارد پیمانکاران در این موضوع نقش داشته‌اند.

رییس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: باید به علل و عوامل این موارد پرداخته و بررسی شود که چرا این اتفاق می‌افتد و یک پیمانکار این قدر اطلاعات دارد و یا زمینه برایش فراهم می‌شود که چنین اقدامی را انجام می‌دهد البته بررسی این عوامل و علت‌ها در حیطه اختیارات پلیس نیست و سازمان‌های متولی باید در این زمینه این بررسی‌ها را انجام دهند.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره معاملات فردایی، قاچاق کالا، دلالان ارزی و سوداگران ارزی گفت: در حال حاضر خوشبختانه یک احاطه و تسلط ویژه‌ای توسط همکاران ما ایجاد شده و در حال انجام ماموریت‌های مختلف در این زمینه هستند. همچنین پایش انبارها با هماهنگی وزارت صمت در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفته است.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همکاری خوبی بین پلیس و سازمان مالیاتی صورت گرفته و از این طریق افراد متخلف که اقدام به ثبت شرکت‌های صوری کرده و یا فرار مالیاتی دارند توسط پلیس شناسایی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از زمانی که مصوب شده معاملات فردایی جرم است با کاهش این موارد مواجه بوده‌ایم، تصریح کرد: با توجه به اینکه اخیرا مصوب شده است که معاملات فردایی جرم است زمینه کاهش معاملات فردایی ایجاد شد البته قطعا سوداگران ارز دست بردار نیستند و به طرق مختلف چه حضوری و چه در فضای مجازی اقدامات خود را انجام می‌دهند و این کار ممکن است زمینه‌ای را فراهم کند که قیمت ارز به صورت کاذب افزایش پیدا کند.

کدخبر: 823181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟