شناسایی مناطق آسیب دیده از وظایف برون سازمانی کلانتری هاست

به گزارش رکنا؛حجت الاسلام عباسعلی کعبی عضو خبرگان و نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دومین نشست سراسری مشاوران و کارشناسان مذهبی در کلانتری که صبح امروز در ستاد عقیدتی سیاسی فراجا با موضوع نقش روحانیون مشاورو کارشناس مذهبی در گره گشایی از کار مردم با رویکرد روحانی محله تشکیل شد با اشاره به نقش حضرت زینب(س) و حضرت سجاد در کربلا، بیان داشت: توانستند ضعف را به قوت و تهدیدرا به فرصت تبدیل کنند.

وی ادامه داد: طبعا راهبرد برای مشاوره مذهبی تشکیل هسته خدمت هوشمند و شبکه توانا حاضر در میدان می باشد. هسته آن ۴ نفر اصلی هستند که با روحانیون در ارتباط بوده و شبکه مجموعه فعالان است.

نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به اینکه مشاوران روحانی دو وظیفه درون و برون سازمانی دارند، توضیح داد: وظایف درون کلانتری شامل آموزش، تربیت اقامه نماز جماعت، ادعیه، ارتباط با پرسنل و وظایف بیرون کلانتری اعم از تقویت ارتباطات اجتماعی، عناصر فعال در محل اعم از هئیت امنا، بسیج، ائمه جماعات، فعالان و معتمدین محل ، نیروهای تاثیرگذار، مناطق آسیب دیده را شناسایی کند، می باشد.

حجت الاسلام کعبی ۵ آسیب را برای شبکه خدمت و مشورت نام برد و گفت: فرصت سوزی، نداشتن چشم انداز، نبود امکانات، نتوانستن خلق امکانات، محافظه کاری بیش ازحد از مجموعه آسیب های روحانیون است.

وی ویژگی مشاور شایسته را نام برد و گفت: قدرت بیان، خوش صحبت بودن، مهربان ، خوش رو، خونگرم، قدرت ارتباط گیری قوی ، اهل الفت اجتماعی، به جهان درون مخاطب نفوذ داشته باشد،مدیریت ارتباط ، آشنایی با فرهنگ محلی، رازدار و امین، جلب اعتماد، صبر و حوصله، حرکت در خط تقوا، دارابودن قدرت راستی آزمایی، آشنابودن به زبان بدن، اثبات کردن خودش به مخاطب از ویژگی های مشاوره است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اهداف مشاوره گفت: ایجاد خدمت اجتماعی و صلح و سازش در خانواده، جلوگیری از ارتکاب جرم ، بازداشتن از گناه، امیدآفرینی، تاثیر گذار بودن و جذب مخاطب در کلانتری از اهداف مشاور روحانی می باشد.

کدخبر: 818302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟