کشف یک و نیم تن مواد‌مخدر در درگیری مسلحانه با اشرار

به گزارش رکنا،  مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر در جنوب شرق کشور در راستای کنترل تحرکات باندهای قاچاق مواد‌مخدر به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد قاچاقچیان حرفه‌ای در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان، قصد دارند محموله بزرگی از مواد‌مخدر را به منطقه مرکزی کشور منتقل کنند. در این شرایط بود که مأموران به کمین قاچاقچیان نشستند.

سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این‌باره گفت: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان در شهرستان‌های زاهدان، خاش، سراوان، ایرانشهر و نیکشهر شناسایی و تکاوران انتظامی به‌طور همزمان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و طرح مهار، مناطق مورد نظر را تحت کنترل و رصد خود قرار دادند و موفق شدند محموله‌های مورد نظر را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قاچاقچیان مسلح مواد‌مخدر که با خودروهای سواری 405 و سمند و وانت تویوتا در حال انتقال مواد افیونی بودند به محض مشاهده تکاوران انتظامی، به‌سوی آنها تیراندازی کردند و مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک مناسب عملیاتی مقابله به مثل کرده و با آتش پرحجم خود خودروهای حامل مواد‌مخدر را زمینگیر کردند.

سردار طاهری ادامه داد: قاچاقچیان که توانایی مقابله با تکاوران پلیس را نداشتند با رها کردن خودروهای حامل مواد به اطراف متواری شدند که در ادامه و طی تعقیب و گریز قاچاقچیان 8نفر از آنها دستگیر شدند و در پاکسازی محل‌های درگیری در مجموع بیش‌از هزار و 600کیلوگرم انواع مواد‌مخدر کشف شد.

به‌گفته وی تلاش‌های پلیس برای دستگیری اعضای دیگر این باند قاچاق همچنان ادامه دارد.

کدخبر: 818182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟