مرگ زودهنگام مرحوم احمد رضا دالوند یک هشدار است+فیلم
حجم ویدیو: 126.65M | مدت زمان ویدیو: 00:15:17

دکتر شکور امیدی فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی و رییس انجمن خیریه دیابت Diabetes ایران در مراسم مرحوم احمدرضا دالوند هنرمند Artist برجسته کشور گفت: وقتی به عیادت این هنرمند فقید در بیمارستان رفتم متاسفانه خیلی دیر شده بود و کاری از دست انجمن دیابت نیز ساخته نبود. امیدوارم از این به بعد گام هایی در راستای بهبود بیماران به خصوص هنرمندان مبتلا به دیابت برداشته شود تا شاهد این گونه اتفاقات نباشیم.

قدر هنرمندان را بدانیم

به گزارش خبرنگار رکنا، دکتر امیدی در ادامه بیان کرد: همه ما رفتنی هستیم اما می توان شرایط را به گونه ای ساخت که عمر طولانی تر و کیفیت زندگی مان بهتر باشد. برخی افراد مانند مرحوم دالوند مهاجر هستند و رفتن شان هیچ بازگشتی ندارد و عده ای نیز مسافرند و فکر می کنند بازمی گردند. به هر حال این رفتن ها و آمدن ها دست ما نیست ولی می توان به گونه ای بود که کمتر شاهد این قبیل اتفاقات ناگوار باشیم.

رییس انجمن دیابت خیریه ایران تصریح کرد: استاد دالوند سرشار از انرژی مثبت بود و می شد کاری کرد که دغدغه های زندگی شان تعدیل یابد. متاسفانه در کشور ما به هنرمند و روزنامه نگار بها داده نمی شود و بعد از مرگ شان اهمیت پیدا می کنند در حالیکه تا زنده هستند باید قدر آنها را دانست.

بیماری ها را زبان هنر مطرح کنیم

وی در ادامه با اشاره به اینکه مرحوم احمدرضا دالوند در طول مدت زندگی شان با ناراحتی ها و نگرانی های بی شماری دست و پنجه نرم کردند افزود: این استاد گرانقدر در طول حیات شان دغدغه های زیادی داشت و همین مسائل سبب می شد تا همیشه نگران زندگی و آینده اش باشد. توصیه من به روزنامه نگاران و قشر هنری و فرهنگی این است که مانند استاد دالوند صداقت داشته باشند و صادق زندگی کنند. آنها که اهل قلم هستند و منتقد شمرده می شوند باید فضای دموکراسی در کشور را فراهم کنند .هنر ما این است که در رسانه ها توسط اصحاب رسانه با زبان هنر Art بیماری های خطرناکی مانند دیابت را مطرح کنیم.

دکتر امیدی بیان کرد: اگر مطبوعات در کشور ذلیل شوند و به آنها بها داده نشود کشور ساخته نخواهد شد زیرا از طریق رسانه ها مردم به آگاهی لازم می رسند. برای ادامه راه استاد دالوند باید فرهنگ سازی کنیم و باورهای غلط را از بین ببریم.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدیه شایگان
آیا این خبر مفید بود؟