عکاس کور رنگی که از آلاسکا  تا آلپ عکاسی کرده است

در جهان عکاسان مطرح و شناخته شده بسیاری وجود دارند ، بخصوص در زمینه عکاسی ورزشی و آن هم ورزشی همانند اسکی که در آنها شاهد انفجار برف های پودری در فضا در کنار نور و آسمان آبی هستیم. وقتی به این تصاویر نگاه می کنیم آنها بسیار خارق العاده و رنگی به نظر می رسند ، اما کسی که این عکس ها را گرفته است آنها را طوری که ما می بینیم نمی بیند. چرا که او دچار کوررنگی است. هرچند ، این باعث نشده تا اسکار اناندر (Oskar Enander ) از تلاش دست بکشد و این تصاویر شگفت انگیز را به ثبت نرساند. سکوت موجود در کوه در میان این برف ها با او صحبت می کنند ، او باید منتظر بماند تا اسکی باز داخل فریم او بیاید و او بتواند با تشخیص نور و سایه و تخمین زدن زمان مناسب ، عکسی بگیرد که جذاب و خارق العاده شود. او از اینکه می تواند چنین تصاویری را ثبت کند بسیار خشنود است اما تنها نارضایتی او از این بابت است که نمی داند اسکی باز چه رنگ لباسی به تن کرده است !

او در این باره می گوید : " زمانی که بچه بودم مادرم متوجه مشکل کوررنگی من شد ، من واقعا نمی توانستم رنگها را تشخیص بدهم ، سبز یا قهوه ای و حتی بنفش برای من قابل شناسایی نبودند. من رنگها را می بینم اما آنها در دید من با هم ترکیب می شوند. برای من همه آبی به نظر می رسند ! وقتی در کوه هستم برای ما ساده تر است. من رنگ آبی تیره را در سایه ها تشخیص می دهم و می توانم تضادی بین روشنی و تیرگی تصویر تشخیص دهم. بخصوص در فصل زمستان عکاسی ساده تر است اما در تابستان کمی پیچیده تر می شود.

دوستان و همکاران او از اینکه اسکار چطور توانسته این عکس ها را بگیرد در حالیکه کوررنگی دارند شگفت زده هستند. آنها معتقدند برای او تشخیص ندادن رنگها یک ناتوانی نیست بلکه یک بینایی سطح متوسط است.

او ابتدا برای اینکه به اسکی و عکاسی علاقه مند بود از سوئد به چامونیکس فرانسه رفت تا از دوستان خود در حال اسکی عکس بگیرد. سپس کار خود را به طور جدی تر در انگلبرگ (Engelberg ) ادامه داد. اولین عکس خود را برای یک مجله تخصصی آمریکایی ارسال کرد که به عنوان برترین عکس سال 2003 شناخته شد. او حالا به نقاط مختلفی می رود ، از آلاسکا گرفته تا آلپ ، از اسکی بازان و مناظر زیبای برفی عکس می گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 349068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟