«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در یک مصاحبه تفصیلی با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»، به اتهام‌زنی علیه رئیس‌جمهور روسیه پرداخت و گفت «ولادیمیر پوتین» برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد.

به گزارش رکنا، جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارشی جدید مدعی شده روسیه یک عملیات اطلاعاتی موفق را از طریق نائبانش برای نفوذ به حلقه نزدیکان «دونالد ترامپ» هدایت کرده و مطابق این ادعا، دستگاه اطلاعاتی روسیه از طریق عوامل نزدیک به ترامپ اقدام به انتشار اطلاعات نادرست درباره نظام سیاسی آمریکا با هدف تضعیف جو بایدن و نامزدی او در انتخابات اخیر آمریکا کرده است

بایدن در خصوص این ادعا گفت او به رئیس‌جمهور روسیه درباره واکنش احتمالی در تماس تلفنی ماه ژانویه خود با پوتین هشدار داده بود.

بایدن اظهار داشت: او (پوتین) تاوان آن را پرداخت خواهد کرد. ما صحبتی طولانی داشتیم. من او را نسبتاً خوب می‌شناسم. وقتی مکالمه شروع شد، به او گفتم «من تو را می‌شناسم و تو هم من را.» اگر برایم مشخص شود که این اتفاق (دخالت انتخاباتی) افتاده، بعد دیگر آماده باش.

در ادامه او در پاسخ به این سوال خبرنگار که «پس شما ولادیمیر پوتین را می‌شناسی. فکر می‌کنی او قاتل است؟»، گفت: «فکر می‌کنم.»

بایدن در ادامه این ادعاها، در اشاره به تصمیم واشنگتن در دولت او برای تمدید معاهده تسلیحاتی با روسیه در ماه ژانویه گفت که همزمان می‌شود با روسیه در جاهایی که همکاری مشترک به نفع ما است، همکاری کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 671452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟