ورود خارجی‌ها به کویت ممنوع شد

به گزارش رکنا، به نقل از لایو مینت، کویت به دنبال افزایش موارد ابتلا به کرونا اعلام کرد ورود غیر شهروندان کویتی را از روز یکشنبه به مدت 2 هفته ممنوع می‌کند. عربستان هم فعالیت‌های تفریحی و خدمات حضوری در رستوران‌ها را تعطیل کرد.

مجلس کویت طی بیانیه‌ای اعلام کرد اقوام درجه یک مثل والدین و فرزندان و کارگران بومی آنها از این ممنوعیت معاف هستند ولی تمام کسانی که وارد کشور می‌شوند باید قرنطینه شوند.

همچنین تمام باشگاهها و سالنهای ورزشی بسته شده‌اند و سایر کسب و کارهای اقتصادی هم مجبورند ساعت 8 شب تعطیل شوند. البته داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها و سایر فروشگاه‌های مواد غذایی از این قانون مستثنی هستند.

کویت در روز چهارشنبه 756 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت کرد. موارد روزانه ابتلا به کرونا در اواخر 2020 از هزار مورد در ماه می تا 300 مبتلا کاهش یافته بود.

سایر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هم مجبورند محدودیت‌های جدیدی اعمال کنند تا موج جدید ابتلا به این ویروس در منطقه مهار شود.

عربستان در این هفته ورود از 20 کشور را ممنوع کرد البته به جز شهروندان عربستان، دیپلمات‌ها، شاغلین بخش بهداشت و خانواده‌هایشان.

این ممنوعیت که از روز چهارشنبه آغاز شده شامل مسافرانی می‌شود که طی 14 روز گذشته از کشورهای ممنوعه عازم سفر به عربستان شده‌اند.

وزارت کشور عربستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد فعالیت‌های تفریحی و غذا خوردن در رستوران‌ها به مدت 10 روز ممنوع می‌شود.

عربستان، بزرگترین اقتصاد دنیای عرب، در روز چهارشنبه 306 مورد جدید کرونا ثبت کرد. موارد روزانه ابتلا به کرونا در عربستان در اوایل ژانویه تا کمتر از 100 مورد کاهش یافت. این رقم در ماه ژوئن به بیش از 4000 مورد رسیده بود.

موارد ابتلا به کرونا در امارات که یک قطب گردشگری و تجاری است، طی ماه گذشته سه برابر شده و به اوج 3977 مورد جدید در روز چهارشنبه رسیده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟