ترامپ: ۹۲ درصد جمهوریخواهان معتقد به تقلب در انتخابات هستند

به گزارش رکنا، رئیس جمهور آمریکا طی توئیتی با استناد به یک نظرسنجی نوشت که اکثریت قاطع رای دهندگان جمهوریخواه باور دارند در انتخابات ریاست جمهوری جنجالی آمریکا تقلب صورت گرفته است.

دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «نظرسنجی: 92 درصد رای دهندگان جمهوریخواه فکر می‌کنند که در انتخابات تقلب شده است.»

ترامپ مشخص نکرد که این نظرسنجی توسط کدام موسسه و سازمان صورتی گرفته است.

بیش از 40 روز از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گذرد و همچنان رئیس جمهور این کشور تاکید می کند که در این انتخابات تقلب صورت گرفته است.

ترامپ هفتم آذرماه در سخنانی به‌مناسبت عید شکرگزاری با تأکید بر اینکه کل دنیا در حال خندیدن به روند انتخابات آمریکا هستند، عنوان کرد که اگر مجمع گزینندگان هم به بایدن رأی دهند، مرتکب اشتباه خواهند شد که دراین‌صورت کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

اعضای مجمع گزینندگان (کالج) انتخاباتی ایالات متحده در رأی‌گیری روز 14 دسامبر (24 آذرماه) جو بایدن را به‌عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب کردند.

با وجود این، استفان میلر به عنوان مشاور ارشد ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در شبکه خبری فاکس نیوز حاضر شد و این عقیده را رد کرد که رای گیری کالج انتخاباتی به معنای پایان روند انتخابات است.

میلر گفت: «تنها تاریخ در قانون اساسی 20 ژانویه است. بنابراین ما به اندازه کافی وقت داریم تا این نتیجه اشتباه انتخابات تقلبی را تصحیح و دونالد ترامپ به عنوان برنده انتخابات تایید کنیم.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 640592 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟