هشدار وزارت دفاع چین به آمریکا برای فروش نظامی به تایوان

به گزارش رکنا ، اسپوتنیک اعلام کرد، طبق وب‌سایت خبری ارتش آزادی خلق، "رن گئوکیانگ"، سرهنگ ارشد و سخنگوی وزارت دفاع ملی چین گفت چین به شدت با فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان مخالف است و از ایالات متحده می‌خواهد پروژه‌های فروش سلاح به تایوان را فوراً متوقف کند.

وی اظهار کرد: این اقدام به طور جدی روابط بین دو کشور و دو ارتش و نیز صلح و ثبات در تنگه تایوان را تضعیف کرده است. چین نسبت به فروش نظامی بالقوه آمریکا به چین شدیداً ناراضی بوده و با آن مخالف است. هرگونه تلاشی برای استفاده از تایوان به منظور مقابله با چین از سمت آمریکا، محکوم به شکست است.

رن ادامه داد: چین قویاً از آمریکا می‌خواهد از اصل "چین واحد" و سه اعلامیه مشترک چین و آمریکا تبعیت و فوراً فروش تسلیحاتی مربوطه به تایوان را متوقف کند و ارتباط نظامی خود با این جزیره را قطع کند تا از آسیب بیشتر به صلح و ثبات در تنگه تایوان و روابط بین دو کشور و دو ارتش جلوگیری به عمل آورد.

آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی به ارزش ۲۸۰ میلیون دلار تجهیزات ارتباطی نظامی به تایوان را مورد تأیید قرار داده است. این معامله باید مورد تأیید کنگره و پارلمان تایوان هم قرار گیرد، اما چنین معاملاتی معمولاً زمانی که وزارت خارجه آن‌ها را امضا کند، تصویب می‌شوند.

"تسای اینگ-ون"، رئیس جمهور تایوان که روز سه‌شنبه درباره این معامله صحبت می‌کرد، گفت که نیروهای استبدادی به طور پیوسته تلاش دارند نظم مبتنی بر هنجار را نقض کنند. تایوان هر روز در معرض چنین تهدیدات نظامی قرار دارد.

روابط بین تایپه و پکن به ندرت دوستانه بوده، اما از زمانی که تسای در سال ۲۰۱۶ رئیس جمهور تایوان و دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ رئیس جمهور آمریکا شد، تنش‌های بین این دو به خاطر ترس از اینکه تایوان به زودی خود را به عنوان یک کشور مستقل اعلام کند، بیشتر شده است. شی جینپینگ، رئیس جمهور چین قول داده در صورتی که این امر اتفاق افتد، جنگ صورت گیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 638532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟