اخراج ۸ شرکت چینی از بورس انگلیس پس از تحریم توسط آمریکا

به گزارش رکنا و به نقل از راشاتودی، بلافاصله پس از آنکه آمریکا 8 شرکت چینی را به بهانه روابط نظامی با دولت پکن به لیست سیاه خود اضافه کرد، شرکت فوتسی راسل، بازوی اصلی بورس اوراق بهادار لندن، اعلام کرد که قصد دارد سهام این 8 شرکت را از لیست شاخص های بورس خود حذف کند.

شرکت فوتسی راسل که ارائه دهنده شاخص های بین المللی است، سهام این هشت شرکت را از 21 دسامبر پس از بازبینی سه ماهه شاخص ها، از سری شاخص های جهانی سهام فوتسی FTSE (GEIS)، و دیگر شاخص های مرتبط خود حذف خواهد کرد.

بر اساس بیانیه گروه بورس اوراق بهادار لندن، این شرکت ها شامل شرکت ارتباطات چین، شرکت چاینا اسپیس سَت، شرکت مهندسی و ساخت و ساز هسته ای چین، هانگژو هایک ویژن، شرکت سی آر آر سی، شرکت سوگون Sugon، گروه ملی مهندسی شیمی چین و شرکت ساخت راه آهن چین می شود.

طبق داده های بلومبرگ که در پایان معاملات روز جمعه جمع آوری شده، مجموع سرمایه شرکت های چینی که به لیست سیاه اضافه شده اند بالغ بر 143.1 میلیارد دلار است.

در بیانیه گروه بورس اوراق بهادار لندن آمده است: شرکت های تحریم شده فقط پس از گذشت 12 ماه از تاریخ لغو تحریم ها می توانند مجدداً در شاخص های استاندارد FTSE Russell قرار بگیرند.

این اقدام چند روز پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا ممنوعیت گام به گام 35 شرکت چینی را اعلام کرد و دستور محدود کردن خرید و فروش سهام آنها را به دلیل ادعای ارتباط آنها با بخش نظامی چین صادر کرد.

انتهای پیام/آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 636576 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟