مدت قرنطینه کرونایی‌ها کاهش پیدا کرد

به گزارش رکنا، CDC قبلا توصیه کرده بود که هر کس که در معرض کروناویروس قرار گرفته است، باید خودش را برای ۱۴ روز قرنطینه کند.

اما اکنون مقامات این سازمان می‌گویند گرچه قرنطینه ۱۴ روزه هنوز به عنوان بهترین شیوه کاهش خطر انتشار کووید-۱۹ توصیه می‌شود، اما «دو گزینه قابل‌قبول دیگر» هم وجود دارد.

یک گزینه این است که قرنطینه را پس از ۱۰ روز در صورتی که فرد دچار هیچ علامتی نشده باشد، پایان داد و گزینه دیگر پایان دادن به قرنطینه پس از ۷ روز در صورت بی‌علامت بودن فرد و نیز منفی بودن آزمایش کرونای او است.

نمونه‌ای که نتیجه آزمایش آن منفی شده است، باید در طول ۴۸ ساعت مانده به روز نهایی قرنطینه گرفته شده باشد.

همچنین بدون توجه به مدت قرنطینه، افراد باید علائم خودشان را برای ۱۴ روز کامل پس از قرارگیری در معرض ویروس زیر نظر داشته باشند.

مقامات CDC می‌گویند براساس مدل‌سازی‌ها پایان دادن به قرنطینه پس از ۱۰ روز بدون آزمایش منفی به خطر حدود یک درصد انتشار ویروس به دیگران می‌انجامد و پایان دادن به قرنطینه پس از هفت روز با وجود آزمایش منفی خطر حدود ۵ درصدی انتشار ویروس را ایجاد می‌کند.

این مدت توصیه‌شده قرنطینه برای افرادی است که در «تماس نزدیک» با بیمارن کووید-۱۹ بوده‌اند و تماس نزدیک به «قرار گرفتن در فاصله دو متری شخص دچار عفونت برای مجموع مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر در مدت ۲۴ ساعت است که از ۲ روز پیش از بروز علائم بیماری یا آزمایش مثبت شروع شده باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 635766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟