رئیس جمهوری عراق برای کاهش تنش‌ها در منطقه درخواستی داشت

به گزارش رکنا ، در بیانیه امروز دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: «جیمز کلیورلی» وزیر مشاور در امور خاورمیانه و آفریقا و «جیمز هبی» وزیر نیروهای مسلح انگلیس امروز با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در حضور «فواد حسین» وزیر خارجه و «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع این کشور دیدار کردند.

برپایه این بیانیه، در این دیدار روابط دوجانبه و راههای تقویت آن و مسائل مورد علاقه دوجانبه بررسی و درباره تحولات عراق و منطقه و لزوم همکاری و هماهنگی عراق و انگلیس در راستای خدمت به صلح و ثبات داخلی و منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت تقویت همکاری بین عراق و انگلیس در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و بهداشتی و تلاش مشترک برای مقابله با چالش های مختلف جهانی و در صدر آنها مبارزه با تروریسم و مقابله با پیامدهای بهداشتی و اقتصادی همه گیری کرونا تاکید کرد.

وی افزود: امنیت و ثبات منطقه یک اولویت است و تلاش برای کاستن از شدت تنش ها و ادامه جنگ علیه تروریسم برای رسیدن به امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی و اینکه عراق نقطه اتکا در این زمینه باشد، ضروری است.

برپایه این بیانیه، دو وزیر انگلیسی نیز در این دیدار ایده های رئیس جمهور عراق و اهمیت تلاش برای کاستن از تنش ها در منطقه و همکاری در زمینه های مبارزه با تروریسم را ارج نهاده و بر پایبندی کشورشان به حمایت از امنیت و ثبات عراق و انتظار تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه ها تاکید کردند.

«جیمز کلیورلی» وزیر مشاور در امور خاورمیانه و آفریقا و «جیمز هبی» وزیر نیروهای مسلح انگلیس دیروز نیز با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دیدار کرده بودند.

نخست وزیر عراق روز ۲۲ ماه اکتبر گذشته در جریان سفر دوره ای اروپایی خود از لندن دیدن کرد و با همتای انگلیسی خود دیدار و گفت وگو کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟