ماهواره جدید ژاپن با موفقیت به فضا پرتاب شد

به گزارش رکنا ، به گزارش شبکه خبری "ان. اچ. کی" ژاپن امروز (دوشنبه ) گزارش کرد این راکت در مسیری مستقیم به سوی بالا حرکت کرد و از موتور پرتاب خود جدا شد. ۳۰ دقیقه پس از پرتاب، طبق برنامه به ارتفاع ۳۰۰ کیلومتری زمین رسید و ماهواره را در فضا رها کرد.

این ماهواره داده‌های با سرعت بالا و تصاویری از زمین را به پایگاه خود در زمین مخابره خواهد کرد. همچنین داده‌های دیگری را نیز برای «مرکز اطلاعات محرمانه ماهواره‌ای کابینه» ارسال خواهد کرد.

این ماهواره از موتور خود استفاده می‌کند تا به مداری در فاصله ۳۶ هزار کیلومتری بر فراز خط استوا وارد شود.

ماهواره مذکور می‌تواند به طور متوسط برای مدت ۹ ساعت در روز اطلاعات را مخابره کند که ۹ برابر بیشتر از ماهواره مدل قبلی است.

این چهل و ششمین پرتاب موفق پیاپی از سال ۲۰۰۵ است که شامل راکت‌های H۲B هم می‌شود همچنین پنجاه و یکمین پرتاب موفق از مجموع ۵۲ پرتاب است این موفقیت ۹۸ درصدی در پرتاب راکت، جزو بالاترین‌ها در جهان محسوب می‌شود.

در خبری دیگر، جاکسا، آژانس فضایی ژاپن اعلام کرد دانشمندان در حال انجام مراحل پایانی تدارکات برای بازیابی یک کپسول از کاوشگر فضایی ژاپنی هستند که برای جمع آوری خاک از یک سیارک به فضا فرستاده شده بود.

ژاپن کاوشگر هایابوسای ۲ را در سال ۲۰۱۴ به فضا اعزام کرد این فضاپیما ۲ بار بر سطح سیارک ریوگو فرود آمد که در فاصله تقریباً ۳۴۰ میلیون کیلومتری از زمین قرار دارد.

دانشمندان قصد دارند که در روز سه شنبه مسیر نهایی این فضاپیما را تنظیم کنند قرار است هایابوسای ۲ روز ۱۵ آذر کپسولی را که محققان امیدوارند حاوی سنگ‌هایی از سطح این سیارک باشد رها کند قرار است این کپسول ۱۶ آذر در صحرایی در استرالیا فرود بیاید.

تیمی از محققان از ۴ آذر به جنوب استرالیا رفته اند این محققان خود را برای رصد کردن و وصول این کپسول با استفاده از رادار آماده می‌کنند.

این کپسول با پرواز به ژاپن آورده خواهد شد و محتویات آن پس از بررسی‌های اولیه توسط محققان تقسیم خواهد شد. مطالعات این محققان می‌تواند سرنخ‌هایی درباره چگونگی تشکیل منظومه شمسی و همچنین منشأ آب و حیات در زمین به دست بدهد.

هایابوسای ۲ پس از رهاسازی این کپسول تغییر مسیر داده و برای کاوش یک سیارک دیگر مأموریت ۱۰ ساله جدیدی را آغاز خواهد کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 634176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟