عربستان در تشکیل دولت لبنان آشکارا مداخله کرد / ادعای جدید وزیر سعودی علیه حزب‌الله

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه خبری النشره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در راستای ادامه توطئه‌های کشورش علیه لبنان در پاسخ به سوالی درباره حمایت عربستان از «سعد حریری» نخست وزیر مکلف لبنان در دولت این کشور و اینکه آیا به گزارش رکنا، به نظر او حریری فرد مناسبی برای خروج لبنان از بحران هاست اظهار داشت که این امر تنها مربوط به یک فرد نیست بلکه مهمتر از آن ایجاد یک تغییر اساسی و عملکرد طبقه سیاسی در لبنان است.

وزیر خارجه عربستان مدعی شد که اکنون نظام حاکم بر لبنان تنها متمرکز به حمایت از حزب الله است که این دولت را کاملاً تضعیف می‌کند.

فیصل بن فرحان در ادامه فرافکنی‌های خود علیه حزب‌الله گفت که لبنان در یک فساد و سوء مدیریت عجیب به دلیل سیطره حزب‌الله بر آن قرار دارد و این حزب می‌تواند اراده خود را به هر دولتی تحمیل کند.

وی اشاره کرد، مهمترین کاری که لبنان می‌تواند انجام دهد این است که به خودش کمک کند و وضعیت سیاسی و اقتصادی این کشور نتیجه عملکرد قشر سیاسی آن است.

عربستان سعودی که از روند تشکیل دولت در لبنان به‌ دلیل حضور حزب‌الله ناراضی بود چندی پیش در حرکتی مشکوک، سفیر خود را از بیروت خارج کرد. سعودی‌ها که کارنامه روابط عمیقشان با خاندان حریری روشن است، بار‌ها اعلام کرده‌اند که از هرگونه همکاری میان سعد حریری و حزب‌الله جلوگیری می‌کنند.

اکنون آنچه در مسیر تشکیل کابینه لبنان شاهد آن هستیم، بار دیگر بر این نکته تأکید می‌کند که 3 بازیگر آمریکایی و فرانسوی و سعودی خواهان تشکیل دولت در لبنان برای خروج این کشور از بحران بزرگی که در آن قرار دارد، نیستند. آن‌ها ثابت کردند در طرح تشکیل دولت پیشنهادی خود در لبنان به‌دنبال روی کار آوردن مهره‌های خود که بار‌ها کارشکنی و بحران‌زایی آن‌ها به اثبات رسیده هستند؛ افرادی، چون سعد حریری که در سال 2017 در ریاض و تحت فشار عربستان سعودی از سمت نخست‌وزیری خود استعفا و دولتش را منحل کرد تا لبنان را وارد بحرانی جدی کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 631474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟