علت تبریک نگفتن پوتین به بایدن از زبان خودش

به گزارش رکنا ، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد تبریک نگفتن او به جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیچ دلیل پنهانی ندارد.

ولادیمیر پوتین روز یکشنبه گفت: تبریک نگفتن من به رئیس جمهور منتخب آمریکا به تکمیل مراحل قانونی و تائید رسمی او ارتباط می‌یابید و دلیل پنهان دیگری ندارد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد مسکو آماده است تا با هر فردی که مردم آمریکا به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند، همکاری کند. وی افزود: تبریک نگفتن به طور مثال به این دلیل که ما نامزدی را بر دیگری ترجیح می‌دهیم نیست و هیچ چیز غیر عادی در این باره وجود ندارد.

پوتین درباره سیستم انتخاباتی آمریکا نیز گفت همانطور که برای همه جهان و خود آمریکایی‌ها مشخص شده، این سیستم با مشکلاتی روبرو است. بنا به گفته رئیس جمهور روسیه، سیستم انتخاب برای عضویت در کالج الکترال ممکن است به انتخاب رئیس جمهور با رای اکثریت اعضای این کالج منجر شود، در حالیکه اکثریت رای دهندگان را نمایندگی نمی‌کند. این مسئله سه بار در انتخابات آمریکا رخ داده است.

رئیس جمهور روسیه در خصوص انطباق سیستم انتخاباتی آمریکا با دموکراسی گفت تنها مردم آمریکا باید در خصوص تغییر در چنین سیستمی تصمیم بگیرند.

پوتین پیشتر اعلام کرده بود تا زمان تائید رسمی پیروزی بایدن، از تبریک گفتن به او خودداری می‌کند.

کدخبر: 631043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟