وزیر دفاع عراق به مصر سفر می کند

به گزارش رکنا، روزنامه نیمه دولتی «الصباح» عراق صبح امروز دوشنبه نوشت: «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع در صدر یک هیئت بلندپایه وزارتی قصد دارد تا هفته جاری به قاهره سفر کند و این سفر در راستای دیدارهای دوجانبه ای است که کمیسیون ویژه مشترک عراق و مصر درخصوص مسائل دفاعی پیشتر درباره آن توافق کرده بود.

این روزنامه به نقل از منبع خود افزود: وزیر دفاع عراق در این سفر با سرلشکر «محمد زکی» همتای مصری خود دیدار و بازدیدهای میدانی از چند کارخانه تسلیحاتی مصر خواهد کرد.

این منبع تصریح کرد: مفاد توافق شده در چارچوب کمیسیون ویژه مشترک عراق و مصر درخصوص مسائل دفاعی در جریان این سفر مورد بحث قرار خواهد گرفت تا اجرایی شدن آن آغاز شود.

به گفته این منبع، هیئت عراقی متشکل از مقاماتی از برخی از وزارتخانه های این کشور است.

روزنامه الصباح نوشت: پیش از این، «محرم هلال» رئیس اتحادیه کانون های سرمایه گذاران مصر گفته بود که این اتحادیه خود را برای بحث و گفت وگو با یک هیئت عراقی که قرار است هفته جاری به مصر سفر کند، آماده می کند تا مشارکت در اجرای پروژه های توسعه و آبادانی در عراق را بررسی کند.

وی افزود: عراق نیازمند همه کالاهای مصر است و توافق بین دو دولت درخصوص واردات از مصر در مقابل دریافت نفت به افزایش تبادل تجاری بین دو کشور منجر خواهد شد.

نخست وزیر مصر چندی پیش در صدر یک هیات بلندپایه در سفر به عراق، با مقامات بلندپایه این کشور دیدار کرد.

حضور یک مقام مصری در این سطح بعد از ۱۷ سال انجام شد و دوطرف در نهایت ۱۵ توافقنامه، یادداشت تفاهم و پروتکل همکاری امضا کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 630974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟