سعودی‌ها وارد هر کشوری که شدند آن را به فساد کشاندند

به گزارش رکنا به نقل از بغداد الیوم، «حمزه الکرعاوی» تحلیلگر عراقی با انتشار یک پست توئیتری با اشاره به حمایت برخی طرف‌های داخلی از سرمایه گذاری سعودی در عراق، تأکید کرد: به عراقی‌ها درباره فساد سعودی‌ها هشدار می‌دهیم.

این تحلیلگر عراقی همچنین ضمن انتقاد شدید از عربستان سعودی، در ادامه توئیت خود نوشت: سعودی‌ها وارد هر کشوری که شدند آن را به فساد کشاندند. آنچه که سعودی‌ها انجام داده اند، عرق شرم را بر پیشانی همگان جاری می‌سازد.

  3608358

در ادامه توئیت این تحلیلگر عراقی آمده است: با کمال تأسف باید گفت که گردشگری جنسی فرهنگ سعودی‌ها است. پیشتر نیز برخی از طرف‌های عراقی از سرمایه گذاری‌های عربستان سعودی در کشور خود انتقاد کرده بودند.

در همین ارتباط، ائتلاف دولت قانون به ریاست «نوری المالکی» با انتشار بیانیه‌ای نسبت به ماهیت سرمایه گذاری عربستان سعودی در عراق هشدار داده و آن را راهی برای استعمار توصیف کرد. در این بیانیه از مقامات مسئول عراقی خواسته شده است که جلوی پروژه واگذاری زمین‌هایی برای سرمایه گذاری به سعودی‌ها در کربلا، مثنی و نجف گرفته شود و تاکید شده است که این اقدام پیامدهای خطرناکی برای امنیت و حاکمیت عراق خواهد داشت و به ذخایر راهبردی آب‌های زیرزمینی عراق نیز آسیب می‌زند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 630669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟