طرح صلح پیشنهادی آمریکا را توسط رهبران فلسطین رد شد

به گزارش رکنا و به نقل از اسپوتنیک، رهبران فلسطین طرح توافق صلح با اسرائیل را که توسط دولت ایالات متحده پیشنهاد شده بود کنار گذاشتند. این خبر را مایکل پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه ای با تلویزیون الحداس اعلام کرد.

پمپئو گفت: "ما سعی کردیم فلسطینی ها را راضی کنیم تا با اسرائیل صلح کنند، اما رهبری [فلسطین] [طرح واشنگتن] را رد کردند."

وزیر امور خارجه ایالات متحده ابراز اطمینان کرد که "سایر کشورهای عربی به توافق نامه های صلح [با اسرائیل] خواهند پیوست، اما طبق برنامه زمانی خود." به گفته پمپئو، کشورهای عربی " از خطر مشترکی که ایران برای آنها در منطقه ایجاد می کند آگاه هستند." وی در این رابطه افزود که آمریکا با در نظر گرفتن این تهدید از سوی تهران در تلاش است تا در این منطقه صلح برقرار کند."

اسرائیل در ماه سپتامبر روابط خود را با امارات و بحرین عادی کرد. مراسم رسمی امضای توافق نامه های عادی سازی روابط در 15 سپتامبر در کاخ سفید برگزار شد، زیرا توافق ها با میانجیگری فعال ایالات متحده به دست آمد. مجموعه اسناد حل و فصل امضا شده " توافقنامه صلح ابراهیمی" نامگذاری شد. در ماه اکتبر، سودان قصد خود را برای پیوستن به روند عادی سازی با اسرائیل که توسط دولت ایالات متحده آغاز شد، اعلام کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 630653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟