تصمیم بایدن برای وزیر خارجه دولت آمریکا

به گزارش رکنا، در حالی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا تیمی را گردهم آورده که باید توسط سنای این کشور تایید شود، یکی از منابع مطلع گفت که بایدن شخصی را برای سمت وزارت خارجه آمریکا مدنظر دارد که انتظار می‌رود ظرف روزهای آتی اعلام کند.

هنوز دقیقا مشخص نیست که کاندیدای این سمت از سوی بایدن چه کسی است اما یکی از مقام‌های سابق دولت باراک اوباما گفته که تونی بیلینکن، دیپلمات کارکشته و یکی از متحدان دیرینه بایدن احتمالا برای این سمت در نظر گرفته شده است.

بیلینکن فردی است که کفایت کامل و لازم را برای به دست گرفتن این سمت دارد و زمانی هم مرد شماره دو وزارت خارجه آمریکا بوده و همچنین در دوران اوباما نیز معاون مشاور امنیت ملی آمریکا بود.

یکی از سخنگوهای روند انتقالی بایدن از تایید این خبر امتناع کرده است.

در میان دیگر افرادی که به احتمال دارد سمت وزارت خارجه آمریکا در دوران بایدن را به دست بگیرند، می‌توان به سناتورها کریس کونز و کریس مورفی، ویلیام برنز، سفیر سابق آمریکا در روسیه و سوزان رایس، مشاور امنیت ملی و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد.

بایدن پیشتر گفته بود که تصمیم گرفته چه کسی را کاندیدای سمت وزارت خزانه‌داری آمریکا کند اما از ذکر نام دقیق آن فرد امتناع کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 629963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟